دانلود تحقیق اهميت مطالعه كردن در تعليم و تربيت

تحقیق-اهميت-مطالعه-كردن-در-تعليم-و-تربيت
تحقیق اهميت مطالعه كردن در تعليم و تربيت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 106
حجم فایل: 108 کیلوبایت
قیمت: 15000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع اهميت مطالعه كردن در تعليم و تربيت،
در قالب word و در 106 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
به نام خداوندي كه والاترين تعليم خويش را براي برگزيده‌ترين مخلوق حضرت محمّد(ص) با امر بخوان آغاز نمود و به ايشان چنين وحي فرمود «اقرء بِسمِ رَبّكَ الذَّي خَلَق«  بخوان به نام پروردگارت كه تو را آفريد خواندن را آغاز تعليم و كاملترين دين خويش قرار داد و قرائت را نخستين پايه‌اي براي تكامل نهايي و رسيدن به آخرين مرحله تعليم ضروري دانست و لوح قلم نگاشته بدان را چنان گرامي و مقدس دانست كه سوگند مؤكد خويش را بر آن استوار نمود و فرمود «ن والقلم و ما يسطرون»  سوگند به قلم و آنچه بدان نويسند و چنين شد كه خواندن و آنچه از قلم عالمان مؤمن و متقي و متعهد تراوش نمود نخستين گام باروري و اعتقاد و ايمان آدمي و اولين مرحله گام نهادن در وادي آگاهي و سير به سوي كمال و آراستگي انسان است و انوار حاصل از خواندن مشعل طريق سعادت و كاميابي بشر گرديده است و درود بر حضرت محمد مصطفي (ص) كه با ظهور خود چراغ فروزان دانش و آگاهي و تقوا را فرا راه بشر قرار داد و آدميان را از تپّة ظلماني ضلالت و گمراهي به سوي بادية منوّر فضل و دانش رهنمون گردانيد و دعوت به آگاهي و امر به آموزش و خواندن را سرلوحة كلام خويش ساخت و فرمود «اطلبو العلم من المهد الي اللحد» خواند و آموختن را از گهواره تا گور بجوييد.

در دو قرن اخير كه سرعت پيشرفت بشر به واسطة پيدايش ابزار جديد ارتباط جمعي از قبيل روزنامه، مجلات، راديو و تلويزيون و ...، و دگرگوني عميق و شيوة چاپ و نشر كتب بيشتر گرديده و آموزش به نوعي عموميت تامي يافته است نقش كتاب و كتابخواني اهميت و درخشش ويژه داشته است و توجه اين موضوع نظر علماي تعليم و تربيت را به خود جلب نموده تا جايي كه رشتة تخصصي روشهاي مطالعه عنوان يكي از شاخه‌هاي آموزش گرديده است و عده‌اي از علماي تربيتي به تحقيق و بررسي آن مشغول شدند و نتايج پژوهشهاي اكثر ايشان به صورت مختلف چاپ و نشر شده است آنچه را كه اكثر محققين بر آن معتقدند اين است كه در جهان متغير عصر حاضر كه هر روز در زمينه‌هاي علمي- سياسي- اقتصادي- هنري دگرگوني تازه‌اي رخ مي‌دهد كتاب و مطالعه ديگر كار افراد ويژه نيست بلكه هر شخصي در هر موقعيت و در هر مقام و شغلي نيازمند به مطالعه و خواندن مستمر است و بايد بطور مرتب مقداري از وقت روزانة خود را به خواندن مطالب كتب و روزنامه‌ها و مجلات اختصاص دهد شك نيست كه اگر دانش‌آموزان به روزنامه‌خواني و مطالعة كتب خود گيرند و هر روز كه از عمرشان مي‌گذرد مقداري بر سطح آگاهيشان افزوده گردد مي‌توانند به عنوان افرادي آگاه و بصير جامعه خود را به سوي پيشرفت و ترقي سوق دهند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود دغدغه های یک معلم بیا طرحی نو در اندازیم

دغدغه-های-یک-معلم-بیا-طرحی-نو-در-اندازیم
دغدغه های یک معلم بیا طرحی نو در اندازیم
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 12 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع دغدغه های یک معلم بیا طرحی نو در اندازیم،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
تحقيق و پژوهش يك معلم از مسائل كلاس و دغدغه‌هايش در سر كلاس درس ناشي مي‌شود و در اين راستا مسائل و مشكلاتي همواره در سر راهش وجود دارد كه تمام ذهن و وجود و حتي زندگي‌اش را تحت‌الشعاع خود قرار مي‌دهد. چون با انسان، با فكر و انديشه و مغزها سروكار دارد بنابراين هر تحولي در جامعه پيش آيد و هر چه جهان صنعتي‌تر شود مشكلات او هم متغير مي‌شود.

و من نيز، كه از سال 58 بعنوان معلم ديني و قرآن در منطقه 20 سعادت خدمت به جامعه و نسل جوان پيدا نمودم، با اين عنوان بيش از حد احساس مسئوليت و سنگيني اين بار عظيم را بر دوش خود حس مي‌كردم، كه چگونه مي‌توانم اين كتاب وحي، و اين هدايت‌گر بشر را آنگونه كه شايسته و بايسته است با شيوه‌اي درخور سن و ذهن و استعداد اين نونهالان عزيز تدريس كنم.

ابتدا از خداي خود و ائمه معصومين كمك خواستم تا مرا در اين راه پر خطير ياري بفرمايند تا شايد بتوانم ذره‌اي از اقيانوس بي‌كران را در وحله اول خود و بعد به عزيزانم بچشانم.

مسائل و مشكلات:
من نيز با مسائل و مشكلاتي روبرو بودم. از جمله ظاهر كتاب قرآن: كه بسيار ساده و بدون هيچ نقش و نگار و بدون رنگ‌آميزي كه بتواند قدري دانش‌آموزان را به خود جلب كند. با آيات طولاني كه به نظر مي‌رسيد براي نوجوانان غير قابل تحمل وخسته كننده است، و كلاس نيز ظاهري خشك و بي‌روح، در صورتيكه قرآن سراسر زيبائيست، همه آياتش از زيبايي و محتوي و ريتم و خاصي برخوردار است. و بسيار جذاب و شيرين است. در فكر اين بودم پس چرا به ظاهر آن توجه نمي‌شود كه در دانش‌آموزان ايجاد شوق و انگيزه و رغبت كند، تا آنان با عشق و علاقه‌اي خاص به اين كتاب آسماني و راه‌گشاي زندگي بشر رو مي‌آورند تا خود راه حق و باطل را تشخيص دهند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق آموزش و پرورش

تحقیق-آموزش-و-پرورش
تحقیق آموزش و پرورش
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 15 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

دانلود تحقیق در مورد آموزش و پرورش،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
از آموزش و پرورش تعاريف زيادي به عمل آمده است. عده اي آن را عمل بار آوردن كودك يا جوان مي‌دانند كه وسيله قرار مي‌گيرد تا جميع استعدادهاي رواني و جسماني تحت تعليم گسترش يابد.

گروهي معتقدند آموزش و پرورش عملي است كه به وسيلة بزرگسالان روي خردسالان انجام مي‌شود و به عبارت ديگر عملي است كه نسل متقدم بر روي نسل متأخر انجام مي‌دهد.

دسته‌اي آموزش و پرورش را كنش‌هاي تأثيراتي مي‌دانند كه در متعلم اعمال مي‌شوند تا بدان وسيله در او شناخت‌ها، عادات، ارزش‌ها، روش زندگي و … بوجود آمده و به او اجازه مي دهد كه از خود فعاليتهاي نهادي را كه شخصاً قادر به تحقق آنها نبوده است، بروز دهد.

بنابر تعاريف فوق مي‌توان گفت كه آموزش و پرورش عملي است به منظور تربيت و تكامل روان و جسم، احساسات و عواطف يك فرد، كه يك جامعه يا يك گروه اجتماعي سعي دارد بوسيلة آن قدرتي را كه از طريق يادگيري‌هايش بدست آورد، جهت ادامة حيات فردي و جمعي به اعضاي جوان انتقال دهد. اين چنين تربيتي لازم است تا موجب شود كه فرد با استفاده بهتر از منابع موجود در يك جامعه و تفهيم ارزش‌هاي واقعي آن به سوي زندگي بهتر در آن جامعه جهت خود و ديگر افراد جامعه سوق داده شود. از اين روست كه هدف تعليمات رسمي در يك اجتماع بايد ضمن شناخت و شكوفايي استعدادها به حقيقت آنچه كه مي‌تواند ايده‌آل باشد و آنچه كه بايد مورد استفاده قرار گيرد، بپردازد.

كوشش‌هاي تربيتي بايد داراي هدفي چون فراهم نمودن تسهيلات ادامة حيات فرد در ارتباط با جمع، متناسب با مكان و زمان، تفهيم مفاهيم ارزش‌ها، پيشرفت‌هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي باشد.

مفهوم تعليم و تربيت در هر جامعه‌اي با نظام اجتماعي آن ارتباط داشته و هدف تربيت در هر جامعه‌اي اختصاص به آن دارد. از اين روست كه در جوامع مختلف مي‌تواند در مفهوم انتقال دانستني‌ها، انتقال و تحليل يادگيري‌ها، يك نياز انساني، وسيلة حكومت حكام، وسيله منازعه براي توليد و بالاخره وسيلة منازعة طبقات اجتماعي محسوب گردد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق سرگذشت زبان فارسي

تحقیق-سرگذشت-زبان-فارسي
تحقیق سرگذشت زبان فارسي
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 10
حجم فایل: 11 کیلوبایت
قیمت: 9000 تومان

دانلود تحقیق در مورد سرگذشت زبان فارسي،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
نشانه هاي آن را مي توان از يادگارهايي كه در گوشه كنار اين سرزمين پهناور پراكنده اند، دريافت. يادگارهايي چون سنگ نگاره بزرگ داريوش در بيستون كرمانشاه، بناهاي باشكوه پارسه (تخت جمشيد) در مرودشت فارس، شهر هاي ويران و خاكستر شده اي چون شهر سوخته در سيستان، سفالينه هاي نهفته در دل تپه هاي باستاني چون سيلك كاشان، گنجينه ي به غارت رفته كناره آمويه، ويرانه هاي باستاني شهر كولاب در تاجيكستان كه همه و همه يادگارهاي بازمانده اين باشندگان فرهيخته اند. افزون بر اين يادگارهاي مادي، انبوهي از داستان ها، افسانه ها و نوشته هاي  ديني و تاريخي چون اوستاي كهن، خداي نامه ها و سرگذشت پهلوانان و نامداراني چون گرشاسب يل نيز در دسترس ما هستند، ديگر از نوشته هاي برهمنان پاكنهاد آريايي به زبان سانسكريت، نوشته هاي تاريخنگاران يونان باستان و لوح هاي ميخي آشوريان، بابلي ها و ايلامي ها كه پر ياد و خاطره قوم هاي آريايي است، در مي گذرم كه داستان به درازا مي كشد.

راز اين جاودانگي را مي توان در زبان فارسي و پيوستگي تاريخي  آن دانست. ريشه هاي زبان فارسي را مي توان در همه يادماندهاي كهن اين سرزمين چه مادي و چه فرهنگي و ادبي بازيافت، اگر چه دگرگوني هاي بسياري نيز در گذر زمان به زبان نياكان ما راه يافته ولي اين دگرگوني ها نه چنان است كه پيوستگي آن را نايافتني سازد. براي آنكه بيشتر با اين نگرش آشنا شويم ناچاريم به آنچه از روزگاران كهن تاكنون بر پهنه اين سرزمين بجاي مانده  بنگريم و خط سير تاريخي زبان فارسي را بر اين پايه استوار كنيم.

گمان مي رود همه قوم ها و تيره هاي آريايي در گذشته اي دور به يك زبان واحد سخن مي گفته اند كه نويسنده، آن را به پيروي از داريوش بزرگ در سنگ نگاره بيستون زبان آريايي مي نامد. از اين زبان در گذر زمان گويش ها و زبان هايي  پديد آمد كه بر پايه گفتارهاي زبانشناسان و تاريخنگاران مي توان زبان هاي اوستايي، مادي، پارسي باستان، سكايي و سانسكريت را از ميان نام برد.  همه اين زبان ها به گونه اي در پيدايش و گسترش (انكشاف) زبان فارسي نوين نقش داشته و واژه ها يا ساختارهاي دستور زباني(نحوي) چندي را در اين زبان به گونه زنده و پويا يا راكد و مرده به ارث گذاشته اند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق آلبرت انيشتين

تحقیق-آلبرت-انيشتين
تحقیق آلبرت انيشتين
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 16 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق در مورد آلبرت انيشتين،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
سال های اولیه زندگی:
آلبرت انیشتین در چهاردهم مارس 1879 در شهر اولم که شهر متوسطی از ناحیه و ورتمبرگ آلمان بود متولّد شد . امّا شهر مزبور در زندگی او اهمیتی نداشته است. زیرا یک سال بعد از تولّد او خانواده وی از اولم عازم مونیخ گردید.

پدر آلبرت، هرمان انیشتین کارخانه‌ی کوچکی برای تولید محصولات الکترو شیمیایی داشت و با کمک برادرش که مدیر فنی کارخانه بود از آن بهره‌برداری می‌کرد. گر چه در کار معاملات بصیرت کامل نداشت. پدر آلبرت از لحاظ عقاید سیاسی نیز مانند بسیاری از مردم آلمان گر چه با حکومت پروسی‌ها مخالفت داشت امّا امپراتوری جدید آلمان را ستایش می‌کرد و صدراعظم آن «بیسمارک» و ژنرال «مولتکه» و امپراتور پیر یعنی «ویلهم اول» را گرامی می‌داشت.

مادر انیشتین که قبل از ازدواج پائولین کوخ نام داشت بیش از پدر زندگی را جدی می‌گرفت و زنی بود از اهل هنر و صاحب احساساتی که خاصّ هنرمندان است و بزرگترین عامل خوشی او در زندگی و وسیله تسلای وی از علم روزگار موسیقی بود.

آلبرت کوچولو به هیچ مفهوم کودک عجوبه‌ای نبود و حتّی مدّت زیادی طول کشید تا سخن گفتن آموخت بطوریکه پدر و مادرش وحشت زده شدند که مبادا فرزندشان ناقص و غیرعادی باشد امّا بالاخره شروع به حرف زدن کرد ولی غالباً ساکت و خاموش بود و هرگز بازیهای عادی را که ما بین کودکان انجام می‌گرفت و موجب سرگرمی کودک و محبّت فی ما بین می شود را دوست نداشت.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق آشنایی با سبک سوررئالیسم یا وهمگری

تحقیق-آشنایی-با-سبک-سوررئالیسم-یا-وهمگری
تحقیق آشنایی با سبک سوررئالیسم یا وهمگری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 7
حجم فایل: 17 کیلوبایت
قیمت: 9000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع آشنایی با سبک سوررئالیسم یا وهمگری،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
یکی از بهترین نمونه‌های تعامل میان دست‌آوردهای متفاوت در دانش‌های بشری و تأثیر یک تئوری علمی بر دیگر عرصه‌های معرفت، مبحث ضمیر ناخودآگاه فروید و تأثیر آن بر روان‌شناسی جدید، فیلسوفان اگزیستانسیالیست و همچنین هنرمندان سوررئالیست است. فروید معتقد بود انسان همچون کوه یخی می‌ماند که یک‌دهم آن روی آب است و نُه‌دهم آن زیر آب است و بخش معظم شخصیت انسان را برآیندی از آموخته‌های ناخودآگاه انسان در گذشته او می‌دانست؛ حتی بر این باور بود که بسیاری از علایق، سلیقه‌ها، تنفرها، امیال، و حب و بغض‌های او تحت تأثیر آموخته‌های ناهوشیارانه پیشین او است، به طوری که انسان بدون آن‌که دلیل علائق و سلیقه‌های خود را بداند، برخوردار از ویژگی‌هایی است که ناخواسته تحت تأثیر محیط، دوستان، والدین، رخدادها، محدودیت‌ها، ناکامی‌ها و شرایط اجتماعی در وجودش تحقق یافته است.

نظریه‌ی ضمیر ناخودآگاه را باید از انگشت‌شمار نظریه‌هایی دانست که در قرن بیستم توانست بر علوم متفاوت تأثیر ژرف گذارد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. از جمله سبک‌های هنری که تحت تأثیر این تئوری قرار گرفت، سوررئالیسم بود. سوررئالیست‌ها تحت تأثیر اندیشه‌های فروید و هانری برگسون، معتقد به جستجو در جهان رویا و ضمیر پنهان و معتقد به کشف و شهودی در لایه‌های پنهان درون بودند. هنرمندان سوررئالیست همچون آندره برتون، پیش از گرایش به این سبک تحت تأثیر سبک دادائیسم بودند و سپس به سمت این سبک گرایش پیدا نمودند. نخستین‌بار واژه‌ی «سوررئالیسم» توسط آپولینر شاعر فرانسوی در سال 1917 به کار برده شد. وی این واژه را در تفسیر یکی از نمایشنامه‌های خود به کار برد. پس از این از سال 1920 این سبک به تدریج هنرهای تجسمی را فرا گرفت و بسیاری از هنرمندان دادائیست به این سبک پیوستند. در سال 1925 نخستین نمایشگاه از آثار سوررئالیست‌ها تشکیل شد که افرادی همچون کله (Klee)، ماکس ارنست (Max Ernest)، جورجو دا کیریکو (Chirico)، خوان میرو (J.Miro)، ماسون (Masson)، پیکاسو و پاره‌ای از نقاشان معروف در آن شرکت جستند و بعد از سال 1926 نیز به تدریج بعضی از شخصیت‌های برجسته نقاشی همچون ماگریت (Magritte)، سالوادر دالی (Salvador Dali)، جاکومتی (Giacometti)، تانگی (Tanguy) و شاگال (Chagall) به این سبک پیوستند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق احکام و مسائل جرم سیاسی

تحقیق-احکام-و-مسائل-جرم-سیاسی
تحقیق احکام و مسائل جرم سیاسی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 90
حجم فایل: 258 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق در مورد احکام و مسائل جرم سیاسی،

در قالب word و در 90 صفحه، قابل ویرایش، شامل:


بخش اول- احكام و مسائل جرم سياسي
فصل اول- تعريف جرم سياسي و ماهيت و ضوابط تشخيص آن1
فصل دوم- تاريخچه جرم سياسي29
بخش دوم- جرائم سياسي42
فصل اول- مصاديق جرائم سياسي42
فصل دوم- رسيدگي به طرح جرائم سياسي و تصويب موادي از آن56
بخش اول- احكام و مسائل جرم سياسي
فصل اول- تعريف جرم سياسي و ماهيت و ضوابط تشخيص آن
مبحث اول- تعريف جرم سياسي
گفتار اول- مفهوم جرم سياسي در نزد علماي حقوق
مفهوم جرم سياسي در حقوق فرانسه
گفتار دوم- جرائم مركب يا مرتبط با جرم سياسي
مبحث دوم- ضوابط تشخيص جرم سياسي
1- ضابطه افكار عمومي
2- ضابطه كيفيت وقوع جرم
3- ضابطه عيني
4- ضابطه ذهني
5- ضابطه ارفاقي يا تشديدي
1- ضابطه دادرسي
2- ضابطه مجازات
3- ضابطه احصاي جرائم سياسي
4- ضابطه مرجع رسيدگي
5-ضابطه استرداد و عدم استرداد
گفتار اول- عدم قبول تقاضاي استداد در مورد جرائم سياسي
استرداد در مورد جرائم مركب و مرتبط با جرم سياسي
گفتار دوم- فوايد تشخيص جرم سياسي و جرم عادي
مزاياي مجرمين سياسي نسبت به مجرمين عادي
فصل دوم- تاريخچه جرم سياسي
مبحث اول- تحويل تاريخي مجازات جرائم سياسي
1- تاريخچه جرم سياسي در حقوق ايران
1- تاريخچه جرم سياسي در حقوق اسلام
مبحث دوم- راههاي جلوگيري از وقوع جرم سياسي
1- رعايت آزادي در مقابل يكديگر و رعايت اصول قانون اساسي
2- شكايات و رسيدگي به شكايات مردم
مراجع رسيدگي به شكايات مردم
3- انتخاب افراد صالح براي اداره حكومت
4- نظارت و كنترل دقيق عملكرد كارگزاران
5- مشورت با مردم در اداره امور
6- اجراي عدالت

بخش دوم- جرائم سياسي
فصل اول- مصاديق جرائم سياسي
مبحث اول- جرم بغي
گفتار اول- مستندات جرم بغي
مبحث دوم- جرم جاسوسي
تعريف و خصوصيات جاسوسي
خيانت به مملكت
مبحث سوم- جرائم عليه امنيت داخلي و خارجي كشور
مبحث چهارم- محاربه
فصل دوم- رسيدگي به طرح جرائم سياسي و تصويب موادي از آن
مبحث اول- تعريف جرم سياسي
1- تفاوت جرائم سياسي با جرائم عادي
 مبحث دوم- مصاديق جرائم سياسي

 
بخشی از متن تحقیق:
مبحث اول- تعريف جرم سياسي:
تا به حال در مورد جرم سياسي تعريف كامل و جامعي نشده و تعريفي كه خالي از تعرض و ايراد باشد ارائه نشده است و همچنين هيچ تعريفي نيست كه بعد از اعلان مورد ايرادات و انتقادات وارد نشود و همچنين مصاديق جرم سياسي مشخص نشده بنابراين ممكن است حقوق افراد ضايع شود و چه بسا افرادي با انگيزه شرافتمندانه و به قصد اصلاح جامعه مرتكب جرم سياسي شده اند ولي چون حد و مرز و تعريفي براي جرم سياسي وجود ندارد اشتباهاً به جرائم ديگري محكوم شده اند كه اين مشكل جامعه مي باشد و بايد مجلس شوراي اسلامي اين مسئله را حل كند كه حق كسي ضايع نشود .
اصل 168 قانون اساسي در مورد تعريف جرائم سياسي مطالبي را مقرر كرده است كه چنين مي باشد جرائم سياسي بايد با حضور هيأت منصفه رسيدگي شود كه تا كنون به اين اصل توجه نشده كه بايد مطالبات اجتماعي افراد افزايش پيدا كند و سعي در تثبيت نظام سياسي كشور شود و همچنين احزاب سياسي فعال شوند و اين احزاب سياسي بايد به سوي روابط مسالمت آميز و حل شدن مسائل و مشكلات و از بين بردن چالش‌هاي غيرقانوني و خشونت بار گام بردارند و احزاب براي رسيدن به اين اهداف بايد تعريف جامع و كاملي را براي جرم سياسي ارائه كنند و نحوه برخورد با مجرمان سياسي در قانون مطرح شود چون شايسته جامعه اسلامي نمي باشد كه با مجرمان سياسي كه انگيزه شرافتمندانه و قصد بهتر كردن جامعه را دارند همانند مجرمين جرائم ديگر برخورد شود.
همچنين در برنامه سوم توسعه اقتصادي و اجتماعي مصوب 79 و در اصل 188 قانون اساسي تلاش براي ارتقاء كيفي و همچنين افزايش كارايي محاكم و تخصصي كردن آنها از اهداف نظام مي باشد و لذا تعريف جرائم سياسي نيز از موارد برنامه سوم توسعه مي باشد .
در اصل 168 ق.ا بدون اينكه تعريفي از جرم سياسي شود مقرر مي دارد كه رسيدگي به جرائم سياسي بايد با حضور هيأت منصفه و به صورت علني در محاكم دادگستري صورت گيرد و تعريف جرم سياسي بر اساس موازين اسلامي در قوانين عادي مي باشد ولي هنوز در قوانين عادي كشور ما تعريفي از جرم سياسي نشده و همچنين حقوقدانان هر كدام از زاويه ديد خود جرم سياسي را تعريف كرده اند يك عده معتقدند جرم سياسي جرمي است كه به منافع سياسي و به حقوق سياسي لطمه وارد يم كند و عده اي ديگر معتقدند جرم سياسي جرمي است كه هدف از ارتكاب آن واژگون كردن نظام سياسي و اجتماعي و همچنين هدف برهم زدن نظم و امنيت كشور را دارند و يك عده ديگر معتقدند جرم سياسي جرمي است كه در آن هدف بر هم زدن نظم و امنيت كشور و اختلال در نظام سياسي و اجتماعي و همچنين اخلال در مديريت و صدمه به مقالات سياسي و رئيس كشور مي باشد اين جرم ممكن است به تنهايي يا همراه با جرائم عمومي سياسي و امنيتي ديگر صورت گيرد. ولي تعريف كامل تر ديگري كه از جرائم سياسي به عمل آمده جرم سياسي كه در آن قصد لطمه زدن به مباني سياسي و امنيتي كشور و اخلال در نظام سياسي و امنيتي و اقتصادي و اجتماعي مملكت باشد و لايحه اي در مورد جرم سياسي و تعريف و نحوه رسيدگي به آن در محاكم دادگستري وجود دارد كه ماده 1 اين لايحه از جرم سياسي تعريف كرده است كه چنين مقرر مي دارد: «جرم سياسي فعل يا ترك فعلي كه مطابق قوانين موضوعه قابل مجازات است هرگاه با انگيزه سياسي عليه نظام سياسي مستقر و حاكميت دولت و مديريت سياسي كشور و مصالح نظام جمهوري اسلامي ايران و يا حقوق سياسي اجتماعي و فرهنگي شهروندان و آزادي هاي قانوني آنان ارتكاب يابد جرم سياسي به شمار مي آيد مشروط بر آنكه مقصود از ارتكاب ان نفع شخصي نباشد» در ابتداي اين ماده از انگيزه سياسي ذكر شده و در آخر ماده گفته شده مجرم هدفش از ارتكاب جرم نفع شخصي نباشد يعني اگر انگيزه مجرم از ارتكاب جرم نفع شخصي باشد هرچند كه انگيزه اي كه او را به سمت ارتكاب جرم سوق داده سياسي باشد جرم سياسي محسوب نمي شود پس در جرم سياسي نياز به انگيزه سياسي براي ارتكاب و همچنين هدف از انجام جرم نفع شخصي نباشد كه با اين دو شرط جرم سياسي محقق مي‌شود .

گفتار اول- مفهوم جرم سياسي در نزد علماي حقوق:
دو نظر مختلف در بين علماي حقوق راجع به جرم سياسي وجود دارد كه باعث به وجود آمدن دو سيستم دروني و بيروني شده است. در سيستم بيروني هرگاه به تشكيلات حكومت ضربه وارد شود جرم سياسي مي دانند در كنفرانس بين المللي كه در سال 1935 در كپنهاك تشكيل شد جرم سياسي را چنين تعريف كرده اند جرم سياسي جرمي است كه عليه تشكيلات و طرز اداره حكومت و مباين ناشي از آن مي‌باشد حقوق جزاي ايتاليا روند شديدي در مورد مجرمين سياسي پيش گرفته و بنا به حقوق اين كشور هر جرمي كه به حقوق سياسي اشخاص و منافع سياسي حكومت لطمه وارد كند جرم سياسي محسوب مي شود همينطور در جرائم عمومي كه ارتكاب تمام و قسمتي از آن ناشي از عللي باشد كه سياسي است و جرم سياسي محسوب مي‌شود.
سيستم دروني برعكس سيستم بيروني مي باشد در سيستم دروني به هيچ وجه به امور خارجي و نتايج محسوس آن توجهي نمي شود بلكه خود عامل جرم مدنظر است و به عبارت ديگر انگيزه در ارتكاب جرم در جرائم سياسي مد نظر است.
اشخاصي كه سيستم دروني جرم سياسي را پديد آورده اند معتقدند كساني كه به حكومت لطمه وارد مي كنند ولي مدعي اميالي كه جنبه خودپسندي دارد مي شوند از جمله حرص  اينها مجرم سياسي نمي باشد.
برعكس اشخاصي كه اقداماتشان مستقيماً لطمه به تشكيلات و منافع حكومت است و انگيزه عمومي براي ارتكاب جرم دارند كه اين افراد را مجرمين سياسي و اجتماعي مي‌‌دانند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحیقق حجاب و نقش آن در جامعه

تحیقق-حجاب-و-نقش-آن-در-جامعه
تحیقق حجاب و نقش آن در جامعه
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 51 کیلوبایت
قیمت: 10500 تومان

دانلود تحقیق در مورد حجاب و نقش آن در جامعه،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش، شامل:



حجاب و سلامت رواني
امنيت
رشد رواني اجتماعي
ارزشمند شدن
تعديل كننده غريزه خودنمايي و تبرج
افزايش احساس خود ارزشمندي
حفاظت از عواطف انساني زن
پايبندي به اصول اخلاق انساني
حجاب و تحكيم بنيان خانواده و سلامت نسل
حفظ استواري خانواده
تأثير گسترش فحشا و بي بندو باري در تزلزل خانواده
افراط در مصرف وسايل آرايشي
سرد مزاجي جنسي


بخشی از متن تحقیق:
كلمه حجاب هم به معني پوشيدن است و هم به معني پرده و حاجب است. بيشتر استعمالش به معني پرده است. اين كلمه از آن جهت مفهوم پوشش مي دهد كه پرده وسيله پوشش است و شايد بتوان گفت كه به حسب اصل هر پوششي حجاب نيست، آن پوششي حجاب ناميده مي شود كه از طريق پشت پرده واقع شدن صورت گيرد. و اين مطلب باعث شده افرادي گمان كنند كه اسلام براي زن چنين مقرر كرده است كه كه هميشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بيرون نرود. پوششي كه اسلام براي زن واجب كرده است به اين معني نيست كه از خانه بيرون نرود زنداني كردن و حبس كردن در اسلام مطرح نيست پوشش زن در اسلام اين است كه زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به ؟؟ نپردازد. همچنين در جايي حجاب را به اين صورت تعريف كرده اند : حجاب عاملي است كه خالق به وسيله آن تنظيم عادلانه حيات را انجام مي دهد تا تعقل، عاطفه، اخلاق، ايثار و انسانيت همه بصورت منطقي در جايگاه خود قرار گرفته و انجام وظيفه نمايند بنابراين ميتوان حجاب را ضامن پويايي و تكامل جامعه انساني به سوي اهداف الهي دانست.
 
فرضيات تحقيق:
1) آيا رابطه معني داري بين نقش حجاب و توسعه در جامعه وجود دارد.
2) آيا ارتباط معناداري بين حجاب و سلامت روان در جامعه وجود دارد.
3) آيا ارتباط معني داري بين حجاب و نفي مردسالاري در جامعه وجود دارد.
4) آيا ارتباط معني داري بين حجاب در جامعه و سلامت نسل و تحكيم خانواده وجود دارد.
ضرورت و اهميت تحقيق:
موضوع حجاب از ابعاد مختلفي مورد مطالعه و تحقيق قرار گرفته و كتاب ها و مقاله هاي فراواني در اين زمينه تدوين شده است اين پژوهش در پي آن است تا با بررسي نقش پوشش و حجاب گامي كوچك را در بر طرف ساختن اين نياز بزرگ در جامعه بردارد. و به مربيان و مسئولان فرهنگي جامعه بينش تازه اي درباره تأثير رواني حجاب بر زنان و دختران ارائه دهد. زنان به عنوان نيمي از پيكرة جامعه نقش بسيار مهمي در ايجاد و گسترش عفت، پاكدامني و اخلاق در بين جوامع بشري دارند. عفت و حياي زن كه يكي از مهمترين عوامل حفظ و بقاي عفت عمومي است، نه تنها در تمام اديان و مذاهب الهي تأكيد شده است بلكه عقل و فكر بشري نيز آن را تأييد مي كند.
از نظر اسلام اهميت اين موضوع به حدي است كه برخي روايات آن را تمام دين مي دانند. روايتي از پيامبر اكرم (ص) آمده كه فرمودند الحياء هوالدين كله يعني اينكه حيا تمام دين است و همچنين امام علي (ع) نيز در مورد عفت و پاكدامني مي فرمايد: «العفه رأس كل خير» يعني عفت و پاكدامني منشأ هر خيري است. به همين منظور در تمام اديان و مذاهب آسماني قوانين گوناگوني براي حفظ  وبقاي عفت و حياي عمومي وضع شده است كه حجاب و پوشش زن از جمله آنهاست.
حجاب زن از آن جهت اهميت دارد كه نه تنها حافظ اخلاق و تجسم تقوا وعقت در سطح جامعه است بلكه وجود چنين حكمي در اسلام نوعي بزرگداشت زن مسلمان و محفوظ نگه داشتن وي از نگاه مردان وسوسه انگيزاست.
اهداف تحقيق:
هدف از اين تحقيق نشان دهنده مسئله حجاب به عنوان نه تنها عامل حفظ اخلاق و تجسم بلكه عامل تقوا و عقت در جامعه و محفوظ نگهداشتن زن از نگاههاي مردان حريص بواسطه همين مسئله حجاب است. همچنين هدف از اين تحقيق نشان دادن يكي از حقوقهاي مسلم زن در جامعه كه هم بايد خود زن و هم مرد آن را رعايت كند و اين چيزي نيست جز مسئله حجاب. همچنين هدف ديگر از اين تحقيق معرفي مسئله حجاب زن مسلمان ؟؟ به عنوان يك مسئله فردي است كه به عنوان بارزترين نكته براي تبليغ دين شمرده مي شود. همچنين از اطراف اين تحقيق نشان دادن رابطه بين حجاب و سلامت رواني زن در جامعه است كه به موضوع اين تحقيق اهميت بيشتري داده است و نشان دادن حجاب بعنوان يك عامل براي خارج كردن زن از تبعيض به سوي سادات و همچنين آزاد ساختن زن از نگرش منفي به عنوان يك ابزار است مي باشد.
 

ؤ

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحیقق حجاب

تحیقق-حجاب
تحیقق حجاب
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 128
حجم فایل: 219 کیلوبایت
قیمت: 10500 تومان

دانلود تحقیق در مورد حجاب،
در قالب word و در 128 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
اديان بعنوان قويترين منبع فكري كه برنامه ريزي جنسيتي را مطرح نموده اند. براي اين مهم نيز تدابيري را انديشيده اند. در دين اسلام ساز اسلام ابتداي اجتماعي شدن زن و شيوه جامعه پذيري او، در دوران بلوغ با طرحي جامع طراحي گشته است، بلوغ، آغاز زمان اجراي حكم حجاب اسلامي براي زن مسلمان است. اين حكم به مفهوم صحه نهادن بر شيوة صحيح مشاركت در اجتماع، با تكيه بر لباس مشاركت اسلامي است.
اجتماعي شدن دختر در اين سنين، با يادگير اصولي احكام الله پايه ريزي گرديده است. اين امر بهمراه ارائه الگوي شخصيت زنان، فاطمه زهرا (س) به ثبات فرهنگ مشاركت تمسك به الگوي ايده آل اسلامي همچون فاطمه زهرا (عليه سلام) كه در سنين كم به حركت تاريخي ولايي خود دست زد و تاريخ، در مقابل عظمت شخصيت و منزلت او سر تعظيم فرود آورد، با تمسك به لباس مشاركت اسلامي زنان، امنيت فكري و ذهني را براي دختران مسلمان، بهمراه مي آورد كه مي توانند با قدرت و پايداري، قدم به اجتماع نهاده، اظهار عقيده نموده و در مشاركت، عضوي فعال محسوب گردند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق نظریه امامت در ترازوی نقد

تحقیق-نظریه-امامت-در-ترازوی-نقد
تحقیق نظریه امامت در ترازوی نقد
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 71
حجم فایل: 151 کیلوبایت
قیمت: 12000 تومان

دانلود تحقیق در مورد نظریه امامت در ترازوی نقد،
در قالب word و در 71 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
اركان اصلي نظريه:
نظرية امامت، از ابتداي تكون تاكنون فراز و نشيب‌هاي فراواني را پشت سر نهاده و عالمان و متكلمان شيعه در طول تاريخ، قرائت‌هاي مختلفي از آن داشته‌اند. لكن يك قرائت خاص همواره رواج و شهرت بيشتري داشته و خصوصاً در عصر حاضر سطرة خود را بر تلقي‌هاي ديگر گسترانده و شكل تفسير رسمي را پيدا كرده است. اركان اين تلقي خاص به شرح زير است:
الف) وجود امامان معصوم پس از پيامبر (ص) ضرورت دارد و بر خداوند واجب است براي رهبري و هدايت امت و حفظ شريعت، امامان معصومي را به عنوان جانشينان پيامبر اسلام نصب كند، (اصل وجوب و ضرورت امامت)
ب) خداوند براي دوران پس از پيامبر (ص) دوازده امام معصوم را- كه اولين آنها امام علي‌بن‌ابيطالب و آخرينشان حضرت مهدي (ع) مي‌باشد- به امامت امت نصب نموده است. (نصب الهي امامان دوازده‌گانه)
ج) امامان معصوم، به دليل نصب الهي، عصمت و علم مصون از خطا و اشتباه، بر كلية‌ امور ديني و دنيوي امت، رياست دارند و سخن آنها حجت قاطع است. لكن شأن اصلي آنها تفسير دين و حفظ شريعت است و اگر به دليل شرايط خاص جامعه، بر مسند قدرت و حكومت نباشند، مقام مرجعيت دين آنها همچنان باقي است.
د) دوازدهمين امام، به دليل بي‌لياقتي مردم و تهديد دستگاه حكومتي و خوف شهادت، به فرمان الهي و تا مدتي نامعلوم، غايب شده است و در آخر الزمان ظهور مي‌كند تا همة‌ دنيا را از ظلم و فقر و فساد و گمراهي نجات دهد.
در اين نوشتار مي‌كوشيم تا نشان دهيم كه اولاً ادلة ارائه شده براي اثبات نظرية امامت ناتمام است، ثانياً ناسازگاري دروني، اين نظريه را رنج مي‌دهد و ثالثاً شواهد و قرائني وجود دارد كه اين نظريه را نقض مي‌كند. از آنجا كه متكلمان شيعه، امامت را استمرار نبوت مي‌دانند، مجبور مي‌شويم بحث خود را از فلسفة نبوت آغاز كنيم.

فلسفة نبوت:
در بحث فلسفة نبوت، دو سئوال مهم مطرح مي‌شود. نخست آنكه چرا خداوند پيامبران به سوي بشر فرستاده است، دوم آنكه آيا بعثت پيامبران، ضرورت دارد يا اينكه پيامبران، موهبتهاي الهي هستند و در ارسال آنها به سوي بشر، وجوب و ضرورتي رد كار نبوده و نيست. پيداست كه براي يافتن پاسخ سئوال اول، مي‌توان به تعاليم پيامبران و كتابهاي آسماني آنها رجوع كرد و فهميد كه هدف و غرض خداوند از ارسال رسل چه بوده است. اما در مورد سئوال دوم، كار به اين سادگي و آساني نيست. اگر قائل به وجوب و ضرورت نبوت باشيم، بايد با دليل عقلي و پيشين (بدون استفاده از تعاليم پيامبران) اين مدعا را اثبات كنيم.
متكلمان شيعه قائل به وجوب و ضرورت بعثت پيامبران هستند و اين ضرورت را مقتضاي حكمت الهي و قاعدة لطف مي‌دانند. ما در اينجا از ميان ادلة متعددي كه در اثبات اين مدعا اقامه شده است، دو نمونه را آورده و به نقد و بررسي آنها مي‌پردازيم و معتقديم كه با مباني ارائه شده در اين نقدها، همة‌ ادلة ضرورت نبوت را مي‌توان نقد كرد.
دليل اول (مقتضاي حكمت الهي)
اين دليل بر مبناي نقصان علم و دانش بشري و عدم كفايت عقل انسان در شناخت راه كمال و سعادت اقامه شده است:
«الف. خداي متعال انسان را براي تكامل اختياري آفريده است.
ب. تكامل اختياري درگرو شناخت صحيح راجع به سعادت و شقاوت دنيا و آخرت است.
ج. عقل انسان براي چنين شناختي كفايت نمي‌كند.
نتيجة اين مقدمات اين است كه حكمت خداي متعال اقتضاء دارد كه براي اينكه نقض غرض از خلقت انسان پيش نيايد، خدا راه ديگري (وحي) در اختيار انسان قرار دهد تا از آن راه پي به سعادت دنيا و آخرت ببرد و بتواند كمال اختياري پيدا كند. »
شبيه همين استدلال، در جاي ديگر و با تعابيري متفاوت چنين آمده است:
«1. هدف از آفرينش انسان،‌ حركت به سوي خدا، بسوي كمال مطلق و تكامل معنوي در تمام ابعاد است.
2. بدون شك انسان اين راه را بدون رهبري يك پيشواي معصوم نمي‌تواند به انجام برساند و طي اين مرحله بي‌رهبري يك معلم آسماني ممكن نيست.
نتيجه: بعثت پيامبران و نصب امامان معصوم بعد از پيامبر اسلام (ص) ضروري است و در غير اين صورت نقض غرض از جانب خداوند لازم مي‌آيد.»   
همانطور كه بوضوح معلوم است، اينگونه ادله مدلولي نام دارند و در پي اثبات ضرورت وجود پيشوايان معصوم و معلمان آسماني (اعم از پيامبر يا امام) رد ميان مردم هستند. اما خوب است نگاهي انتقادي به مقدمات اين دليل بيندازيم...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 صفحه بعد