دانلود تحقیق افلاطون که بود

تحقیق-افلاطون-که-بود
تحقیق افلاطون که بود
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 12
حجم فایل: 10 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع افلاطون که بود،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
افلاطون‌ كيست‌؟
براي‌ بزرگواري‌ و بلندي‌ مقام‌ افلاطون‌ همين‌ بس‌ كه‌ مؤسس‌ حكمت‌ الهي‌ است‌ و استاد فلسفه‌ نظري‌ و رهبر رموز منطق‌ و خطابه‌، آموزگار اخلاق  و سياست‌، نمايندة‌ حقيقت‌ عشق‌ وهادي‌ عقل‌ به‌ سوي‌ ادراك‌ مجردات‌، معرف‌ سقراط‌ و مربي‌ ارسطو.

او نخستين‌ فيلسوف‌ و متفكر دنياي‌ باستان‌ بود كه‌ با روشي‌ مشخص‌ در موضوع‌ سياست‌ مي‌نوشت‌. كتاب هاي‌ افلاطون‌ دردست‌ همة‌ حكما و ادبا هست‌ و دائماً موضوع‌ بحث‌ و تحقيق‌ است‌ و همه‌ متفق‌ اند كه‌ افلاطون‌ از بزرگ ترين‌ حكماي‌ يونان‌، بلكه‌ بزرگ ترين‌ فلاسفه‌ عهد قديم‌ و شايدگذشته‌ از انبياء و اولياء ارجمندترين‌ دانشمندي‌ است‌ كه‌ عالم‌ انسانيت‌ به‌ وجود آورده‌ است‌.

 
زندگي‌ افلاطون‌:
افلاطون‌ در سال‌ 428 پيش‌ از ميلاد در آتن‌ متولد شد. اسمش‌ را آريستو كلس‌ نهادند، به‌معني‌ نامدار و بهترين‌ ولي‌ افلاطون‌ لقب‌ گرفت‌ به‌ معني‌ وسيع‌. آتن‌ در زمان‌ ولادت‌ او هنوز نيرومندترين‌ و ثروتمندترين‌ دولت‌ شهر يونان‌ به‌ حساب‌ مي‌آمد و به‌ خاطر اهميت‌ فرهنگي‌ اش‌، متفكران‌ يونان‌ را از جنوب‌ ايتاليا (در غرب‌) تا سواحل‌ آسياي‌ صغير (در شرق ) به‌ خود جلب‌ كرده‌ بود. در حدود 18 سالگي‌ به‌ سقراط‌ برخورد و ده‌ سال‌ در خدمت‌ او به‌ سر برد و بعد از مرگ‌ سقراط‌، جهانگردي‌ نموده‌ و به‌ تعليم‌ حكمت‌ پرداخت‌. در بيرون‌ شهر آتن‌ باغي‌ داشت‌ كه‌ وقف‌ علم‌ و معرفت‌ نمود. مريدانش‌ براي‌ درك‌ فيض‌ تعليم‌ و اشتغال‌ به‌ علم‌ و حكمت‌ آن جا گرد مي‌ آمدند و چون‌ آن‌ محل‌ آكادميا نام‌ داشت‌. فلسفه‌ افلاطون‌ معروف‌ به‌ حكمت‌ آكادمي‌ شده‌ و امروزه‌ هم‌ مراكز علمي‌ و ادبي‌ را در اروپا آكادمي‌ مي‌گويند. بر سر در باغ‌ نوشته‌ بود، هركس‌ هندسه‌ نمي‌داند وارد نشود. هشتصد سال‌ اين‌ مركز علمي‌ داير بود تا اين كه‌ يكي‌ ازامپراطوري اي‌ روم‌ به‌ خاطر مخالفتي‌ كه‌ با فلاسفه‌ پيدا كرد، آكادمي‌ را تعطيل‌ كرد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق آگوستين

تحقیق-آگوستين
تحقیق آگوستين
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 25 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد آگوستين،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
اگوستين درشهر تاگاست (Tagaste) در الجزاير در سال 354 ميلادي به دنيا آمد. مادر او مونيكا مسيحي و پدر او پاتريكيوس مشرك بود. آموزش وي نخست در تاگاست (Tagaste) و آنگاه در مادورا (Madaura) و سپس در كارتاژ، در فنون ادبي بود. در بحبوحة جواني به كارتاژ رفت و در آن جا به گفتة وي، تحت تأثير غرور و شهوت جواني از دين مسيحيت كه مادر وي به او القاء كرده بود، بيگانه شد. در هيجده سالگي بر اثر مطالعة رسالة معروف كيكرو به نام موعظه (Hortentius)، در طلب حقيقت و جستجوي فرزانگي برآمد، ولي آن را در مسيحيت نيافت و تورا ، حس حقيقت طلبي وي را ارضا نمي كرد و تعاليم یهودی- مسيحي كه بر طبق آن خداوند عالم را از عدم خلق كرده است، در نظر او مقبول نيفتاد. زيرا خدا را فاعل اعمال شر مي دانست و مسألة شر از جمله مسائلي بود كه فكر وي را به خود مشغول ساخته بود. چگونه خداوند كه خير مطلق است، مي تواند فاعل شر در عالم باشد. همين مسألة وجود شر در عالم باعث شد كه دين مانويت را كه طبق آن دو مبدأ خير و شر درعالم وجود دارد، بپذيرد. ثنويت ماني چنين تعليم مي داد كه مبدأ خير و نور در عالم از مبدأ شر، يعني ماده و ظلمت است.

در سال 383 ميلادي، آگوستين كه معلم ادبيات در شهر كارتاژ بود، آفريقا را ترك گفت و به شهر رم رفت و سپس سمت استادي كرسي خطابه در ميلان را پذيرفت. در اين زمان ايمان او به مانويت متزلزل گشت، ولي تمايل وي به شكاکيت آكادمي ميانه بيشتر از مسيحيت بود. اما مطالعة برخي از «رسائل افلاطوني» با ترجمة لاتيني ويكتور رينوس (Victor rinus) او را بيشتر به تعاليم مسيحيت راغب كرد. تعاليم نو افلاطوني او را از دو حقيقت آگاه ساخت، نخست آن كه وجود عالم روحاني امكان دارد و در واقع امري متقين است. دوم آن كه وجود شر در عالم با نظرية خلق عالم، قابل توفيق است: زيرا بنا به تعاليم افلوطين، شر امري وجودي و متحصل نيست، بلكه امري عدمي است. قول به عدمي بودن شر به اين معني نيست كه شر وجود ندارد، بلكه به اين معني است كه شر عدم يكي از كمالات وجودي است. مثلاً كوري شري است طبيعي ولي امري متحصل نيست بلكه عبارت از عدم كمال بينائي است. به همين نحو، شر اخلاقي عبارت است عدم و نقصان و خطاي اراده است. در عين حال امور عدمي چون جهل و تاريكي (كه عدم نور است)، اموري متحصل نيست كه مخلوق خداوند باشد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق ويتگنشتاين

تحقیق-ويتگنشتاين
تحقیق ويتگنشتاين
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 174
حجم فایل: 166 کیلوبایت
قیمت: 18000 تومان

دانلود تحقیق در مورد ويتگنشتاين،
در قالب word و در 174 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
لودويك ويتگنشتاين يكي از مهمترين فيلسوفان تحليلي قرن بيستم است كه بواسطه دو اثر مهم فلسفي‌اش- رساله منطقي- فلسفي و پژوهشهاي فلسفي- مسير و جهت فلسفه تحليلي را تحت تأثير قرار داد.  او را بايد نقطه عطفي در تاريخ تفكر فلسفي و همچنين هم تراز فلاسفه‌اي چون دكارت، كانت، هايدگر و . . . به حساب آورد كه انقلاب و چرخش زباني را ايجاد كرده است. در طول تاريخ تفكر فلسفي مي‌توان كساني را مشاهده كرد كه آغازگر يك انقلاب و تحول فكري بوده اند. شايد بتوان گفت سوفسطائيان اولين انقلابيون تاريخ فلسفي هستند. كه موضوع پژوهش فلسفي را از عالم و طبيعت به پژوهش درباره خودشان تغيير دارند و يا مي‌توان به كانت اشاره كرد كه با آراء و عقايد خود توجه متفكران را از متعلق شناسايي به سوي فاعل شناسايي و تواناييها و محدوديتهاي ذهن آن معطوف ساخت تغيير و تحول مهم و قابل ملاحظة ديگر توسط هايدگر ايجاد مي‌شود، فلسفه كه از زمان دكارت همواره دل مشغول اين سؤال بوده است كه دانش چيست و به چه چيزي ممكن است شناخت پيدا كنيم؟ با ظهور هايدگر ديگر اين سؤالات محور دل مشغولي‌هاي فلسفه قرار نمي‌گيرد و در عوض به مسأله مهم و اساسي «هتسي يا بودن» پرداخته مي‌شود. به طور كلي مي‌توان گفت كه در هر دوره، مسئله‌اي در محور و مركز توجه قرار گرفته است گاه طبيعت و عالم هستي، گاه انسان و ذهن او و تواناييها و محدوديتهاي آن و گاه خود  هستي و وجود مطرح بوده‌اند. اما آنچه كه در فلسفه ويتگنشتاين به عنوان مسئله محوري فلسفه وي مطرح است مسئله زبان است و او را بايد از اين جهت نقطه عطفي در تاريخ فلسفه دانست كه آراء و عقايدش نقطه عزيمت تأمل فلسفي از بررسي و تحليل «ماهيت شناخت و مفاهيم ذهن آدمي» به سوي تحليل «زبان» است. اين تحليل زباني را مي‌توان در آراي فلاسفة تحليل زباني معاصر مشاهده كرد فلاسفه‌اي چون راسل- كارناپ، آير، رايل و . . . . سعي كردند تا مباحث فلسفي را در مقوله مباحث زبان شناختي جاي دهند اما ذكر يك نكته بسيار حائز اهميت است: مراد ويتگنشتاين از تحليل زباني چيست آيا او به دنبال همان تحليل مورد نظر تجربه گرايان كلاسيك است كه تصورات و ايده‌ها را تجزيه و تحليل مي‌كردند تا به انطباعات حسي آنها برسند و يا اينكه تحليل مورد نظر او همان تحليل كانتي است كه تحليل مفاهيم و كليات ذهني بود. در حقيقت تحليل زباني مورد نظر او نه همچون تجربه گرايان كلاسيك تحليل تصورات و ايده‌ها است و نه تحليل مفاهيم و كليات ذهني. بلكه مراد وي از تحليل، تحليل گزاره‌ها است . زيرا به نظر ويتگشتاين گزاره‌هاي زبان ما يك ساخت و صورت منطقي دارند كه در اغلب جملات اين صورت در وارء صورت دستوري ظاهري پنهان گشته است و همين عدم وضوح و ابهام صورت منطقي سبب فهم غلط و كاربرد نادرست زبان شده است و مسائل و نظريات فلسفي كثيري را به بار آورده است به همين خاطر ما بايد به تحليل زبان به منظور كشف اين صورت منطقي بپردازيم تا از ايجاد مسائل فلسفي اجتناب كنيم.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق مكتب تربيتي امام خميني (ره)

تحقیق-مكتب-تربيتي-امام-خميني-(ره)
تحقیق مكتب تربيتي امام خميني (ره)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 50
حجم فایل: 33 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد مكتب تربيتي امام خميني (ره)،
در قالب word و در 50 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
هر يك از مكاتب تربيتي، بر نگرشي خاص از هستي و انسان مبتني هستند و وجوه امتياز هر يك از اين مكاتب را بايد در تفاوت نگرش آن ها به هستي و انسان جستجو كرد. با رجوع به انديشه هايي كه با عنوان مكتب تربيتي در روزگاري شهرت داشته اند، اهميت و جايگاه ديدگاه هاي هستي شناختي و انسان شناختي نمايان مي شود. در سايه آگاهي از ديدگاه مبنايي اين مكاتب، درمي يابيم كه داوري اديان الهي به ويژه اسلام درباره انسان منشأ وجود تفاوت هايي در مكتب هاي تربيتي ديني نسبت به ديگر مكاتب بشري است. دانشمندان مسلمان، اعم از فيلسوفان و عارفان و متكلمان و اخلاقيون، در مواضع گوناگوني آراي خويش درباره هستي و انسان را ابزار داشته اند و همواره به سبب ايمان به اسلام كوشيده اند كه در نظريات خود از تعارض با آموزه هاي قرآني و روايي بپرهيزند.

اين انديشمندان،‌ در عين پويش و كوشش عقلاني براي دستيابي به آرايي استوار، از منبع وحي و متون ديني نيز الهام گرفته اند و بي شك، تعاليم ديني در بنيان و پيكره نظام انديشه ايشان جايگاهي اساسي داشته است.

در ميان ديدگاه هاي عالمان مسلمان مي توان آرايي كم و بيش مشابه و حتي يكسان را درباره جهان و انسان سراغ گرفت. مبدأ اين شباهت و هماهنگي، تفكر ديني و تأثير پذيري قرآني ايشان است. البته گاه آرايي متفاوت و تصاويري به كلي ناهمسان از هستي و انسان نيز در ميان اين آراء ديده مي شود. نكته شايان توجه اين است كه اگر به تصويري كلي و جامع از نظام هاي فكري رايج ميان عالمان مسلمان نظر كنيم، درخواهيم يافت كه بسياري از امور مشابه در حقيقت تفاوتي بنيادين با يكديگر دارند. اين تفاوت تا بدان جاست كه حتي توحيد- يعني سنگ بناي دين و دين باوري- نيز در نزد ايشان تفسيري واحد ندارد، اگر چه همه موحدند. توحيد يك عارف با توحيد يك متكلم تفاوت بسيار دارد و حتي توحيد فيلسوفان نيز با هم يكي نيست. فلاسفه مشايي و حكيمان متأله، به خدا و انسان و جهان يكسان نمي نگرند. اين نكته درخور توجه، ما را به يك روش در شناخت آرا و تفكرات رهنمون مي سازد و آن نگاهي جامع به نظريات انديشمندان مختلف است.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق كتاب سوزي ايران و مصر

تحقیق-كتاب-سوزي-ايران-و-مصر
تحقیق كتاب سوزي ايران و مصر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 14
حجم فایل: 12 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق در مورد كتاب سوزي ايران و مصر،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
از جمله مسايل لازم است روابط اسلام و ايران مطرح شود، مسأله كتاب سوزي در ايران به وسيله مسلمين فاتح ايران است. در حدود نيم قرن است كه بطور جدي روي اين مسئله تبليغ مي شود.

اگر اين حادثه، واقعيت تاريخي داشته باشد و مسلمين كتابخانه يا كتابخانه هاي ايران يا مصر را به آتش كشيده باشند. جاي اين است كه گفته شود اسلام ماهيتي ويرانگر داشته، نه سازنده،‌ حداقل بايد گفته شود كه اسلام هرچند سازنده تمدن فرهنگي بوده است، اما ويرانگر تمدن ها و فرهنگ هايي نيز بوده است. پس در برابر خدماتي كه به ايران كرده زيان هايي نيز وارد كرده است و اگر در نظري «موهبت» بوده از نظر ديگر «فاجعه» بوده است.

چند سال پيش يك شماره نو مجله «تندرست» كه صرفاً يك مجله پزشكي است، به دستم رسيد. در آن جا خلاصه سخن راني يكي از پزشكان بنام ايران در يكي از دانشگاه هاي غرب درج شده بود. در آن سخن راني پس از آنكه به مضمون اشعار معروف سعدي «بني آدم اعضاي يكديگرند» به سخنان خود چنين ادامه داده بود:

يونان قديم مهد تمدن بوده است. فلاسفه و دانشمندان بزرگ مانند سقراط و ... داشته، ولي آن چه بتوان به دانشگاه امروزي تشبيه كرد، در واقع همان است كه خسرو پادشاه ساساني تأسيس كرد و در شوش پايتخت ايران آن روز دارالعلم بزرگي به نام گندي شاپور. اين دانشگاه سال ها دوام داشت تا اين كه در زمان حمله اعراب به ايران مانند ساير مؤسسات ما از ميان رفت و با آن كه دين مقدس اسلام صراحتاً تأكيد كرده است كه علم را،‌ حتي اگر در چين باشد، بايد به دست آورد، فاتحين عرب برخلاف دستور صريح پيامبر اسلام حتي كتابخانه ملي ايران را آتش زدند و تمام تأسيسات علمي ما را بر باد دادند و از آن تاريخ تا مدت دو قرن ايران تحت نفوذ اعراب باقي ماند. (جمله تندرست، سال 24 ، شماره 2)

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق روابط خارجي ايران در زمان نادر شاه

تحقیق-روابط-خارجي-ايران-در-زمان-نادر-شاه
تحقیق روابط خارجي ايران در زمان نادر شاه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 48
حجم فایل: 33 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع روابط خارجي ايران در زمان نادر شاه،
در قالب word و در 48 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
بعد از نادر شاه، روابط خارجي ايران از توسعه‌اي كه در زمان  او پيدا كرده بود، كاسته شد و محدود به مسائل مربوط به سرحدات عثماني و نمايندگي هاي تجارتي دول اروپايي در خليج فارس گرديد.

در مدت 22 سال حكمراني كريم خان زند (1757-1779)، مردم از يك دورة ‌صلح و آرامش برخوردار شدند و توانستند خرابي هايي كه در اثر جنگ هاي داخلي به وجود آمده بود تا حدودي ترميم كنند و در اين دوران دوباره پاي اروپائي ها به ايران باز شد. زيرا قبل از آن بر اثر حمله افغانه ا و اغتشاشات داخلي نمايندگي‌ هاي تجاري اروپايي در ايران تعطيل شده بود. 

به طور كلي در مناسبات سياسي خارجي كريم خان زند به دو دسته از كشورها بر مي‌خوريم:
1- كشورهاي همسايه مانند عثماني و روسيه و تا حدودي هندوستان.
2- كشورهاي اروپايي.

دستة اول كشورهايي هستند كه ارتباط آن ها با دولت مركزي ايران به دليل سوابقشان از زمان صفويه بيشتر جنبة سياسي داشت تا تجاري و بازرگاني و در دسته دوم كشورهاي هلند، انگليس و فرانسه قرار دارند كه انگيزة اصلي ارتباط آن ها با ايران كسب سود و منفعت از طريق ايجاد دفاتر بازرگاني در بنادر خليج فارس بود، چه آن ها ايران را كشوري سودآور مي‌دانستند.

اين كشورها با توجه به اين كه مي‌خواستند در روابط خود با ايران با امپراطوري وسيع و گسترده عثماني رقابت نمايند و به نوعي موازنة قوا دست يابند تا براي گسترش روابط خود با ايران عملاً باعث تضعيف و يا محدوديت قدرت رو به گسترش عثماني را موجب شوند.

سياست خارجي كريم خان زند در ارتباط با دسته اول گاهي به مصالحه و گاهي به جنگ و درگيري- به جز هندوستان- انجاميد. در رابطه با كشورهاي اروپايي وكيل ابتدا سعي كرد با توجه به ضعف مفرط نيروي دريايي خود كمك و پشتيباني آن ها را در سركوبي مير مهنا كه سواحل و بنادر جنوبي ايران و راه هاي آبي خليج فارس را ناامن كرده بود، به دست بياورد تا جايي كه حتي در رابطه با مزاحمت هاي اعراب بين كعب به رهبري شيخ سليمان تعهد كرد، خسارت وارده به كشتي هاي انگليسي كمپاني هند شرقي را جبران كند، ولي وقتي دورويي و ضعف پشتيباني آن ها را از طرح هاي خود مشاهده كرد، دست به اقدامات ديگري زد كه به آن پرداخته مي‌شود.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق اگر هدف تربیت است، تنبیه بدنی چرا؟

تحقیق-اگر-هدف-تربیت-است-تنبیه-بدنی-چرا؟
تحقیق اگر هدف تربیت است، تنبیه بدنی چرا؟
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 47
حجم فایل: 36 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع اگر هدف تربیت است، تنبیه بدنی چرا؟،
در قالب word و در 47 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
یكي از نهادهاي مهم اجتماعي، نهاد آموزش و پرورش است كه مسئوليت مهمي را در تربيت كودكان، نوجوانان، جوانان بر عهده دارد.

امروزه آموزش و پرورش بيشتر به شكل رسمي و شهري و سازمان يافته در سطحي گسترده جريان داشته و ارتباطي تنگاتنگ با رشد اخلاقي، فرهنگي، اجتماعي، توسعه علمي، صنعتي و اقتصادي دارد. نگاه گسترده به نقش آموزش و پرورش به عنوان عاملي موثر در فعليت بخشيدن به امكانات بالقوه و ذاتي افراد، انتقال اندوخته تجارب گذشتگان، ارائه ارزش هاي مطلوب، افزايش معلومات و ايجاد مهارتهاي لازم در اجزاء براي زندگي و بالاخره تسهيل سير حركت وجودي آدمي به سوي كمال و قرب الي‌الله، اهميت امروزه اين نهاد اجتماعي را بيش از پيش نشان مي‌دهد.

و كل نظام آموزش و پرورش، در حقيقت نظامي است تربيتي كه امروزه روي فرد انساني پياده مي‌شود و اين انسان با صفات و ويژگي هاي متعدد و متنوعي كه دارد، موجودي بسيار پيچيده و استثنايي است كه تربيت و هدايت وي بدون شناخت دقيق اين صفات به درستي و آساني مقدور نخواهد بود.

شناخت، تنها از راه مطالعه چند كتاب با چند مورد خاص پيدا نمي‌شود، بلكه به ممارست و عمل نياز دارد. و تربيت (آموزش و پرورش) با كوشش براي تغيير رفتار فرد، هنگامي و در صورتي موفقيت‌آميز خواهد بود كه مربي، اعم از مادر و پدر و معلم موضوع تربيت را درك كند و او را انساني بارآورد كه لازمه يك جامعه ايده‌آل باشد.

انسان شدن يا به خصايص انسانيت دست يافتن و آراسته شدن جز از راه «تربيت سالم» امكان ندارد. تربيتي كه به كليت رفتار انسان توجه دارد و بهره‌مندي از زندگي سالم را هدف عمده خود تلقي مي‌كند. تربيتي كه امروز انسان را فداي آينده نمي‌كند بدون اين كه از آينده او ارزش حياتي آن غافل باشد.

البته نبايد از نظر دور داشت كه نهاد آموزش و پرورش از نظر تربيتي پس از خانواده قرار دارد. هم چنان كه از ديدگاه هاي متفاوت و مستند علوم زيستي- تربيتي از جمله روانشناسي، تربيت اوليه كودك و خودآدمي در محيط خانواده پايه‌ريزي مي‌شود كه بعد از آن طبعاً وارد خانه دوم يعني مدرسه شده و بعد به اجتماعي بزرگ تر از هر دو اجتماع قبلي به نام جامعه قدم مي‌گذارد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق مشخصات و ويژگيهاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي سكونت گاه هاي خودرو

تحقیق-مشخصات-و-ويژگيهاي-فرهنگي-اجتماعي-و-اقتصادي-سكونت-گاه-هاي-خودرو
تحقیق مشخصات و ويژگيهاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي سكونت گاه هاي خودرو
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 53
حجم فایل: 237 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد مشخصات و ويژگي هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي سكونت گاه هاي خودرو،
در قالب word و در 53 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
بر خلاف ديدگاه ها و نظريات اوليه كه سكونت گاه هاي حاشيه اي را مظهر فساد، جرم و جنايت، قانون گريزان، فراريان و اقشار حاشيه اي مي دانستند و ويژگي هاي منفي موجود در اين سكونت گاه ها را تعميم مي دادند، ديدگاه هاي اخير اساساً ضمن تأييد وجود زمينه ها و بسترهاي آسيب هاي اجتماعي و رواني در آن ها، اين سكونت گاه هاي را در عين حال مخزن مهارت ها و انگيزه هاي فردي براي تأمين سرپناه و ارتقاء كيفيت سكونت، داراي همبستگي بالا و پيوندهاي محكم اجتماعي و امثال آن معرفي مي كنند.
در حالي كه برخي از پژوهش ها و نگرش هاي پيشين و برخي از نظريات معاصر بر مشخصه هايي چون عدم هضم در متن نظام سرمايه داري ‌(حساميان، 1358 و سينجر 1358)، فاقد تربيت صحيح اجتماعي و فرهنگ شهري (سوداگر 1369)، تسلط فرهنگ فقر و جدايي گزيني توده اي روستايي از شهري و مكان زيست مجرمان، فراريان و قانون گريزان (شكويي 1354 و دلير 1370)، اتكاء بر جمعيت و فرهنگ روستايي (Bettison 1958, Lindern 1982, Kunjor 1986) و يا حتي فقدان پيوندهاي اجتماعي، پراكندگي و پس افتادگي از زندگي اجتماعي و روند همگوني با آن… (خاتم 1374) تأكيد دارند. پژوهشهاي دو دهها اخير ويژگيهاي متفاوتي را از وضعيت اجتماعي و فرهنگي اين سكونتگاهها ارائه مي دهند: جانيس پرلمن از نخستين كساني است كه با كشيدن خط بطلان بر «افسانه هاي حاشيه نشيني» بر مشخصه هاي مثبت و بهنجار سكونتگاههاي بي ضابطه تأكيد و درصدد رفع سوء تفاهم ها در رابطه با آن ها برآمد؛ پرلمن مي نويسد:
در حاليكه پژوهشهاي دهه 60 و 70 مهاجرين حومه نشين را توده هايي بي ريشه، رانده شدگان از سرزمين، غريبه هاي شهري، بي خانمانها، دوره گردها و واماندگان از تطبيق بازندگي مدرن شهري توصيف كرده اند، پژوهشهاي دو دهه اخير به نتايج معكوسي رسيده اند كه بيش از مهاجرين روستايي، شهروندان كلانشهرها تمايل به حاشيه نشيني داشته اند: آنها اشاره مي دهند كه:
از نظر اجتماعي اين مجموعه ها به خوبي سازمان يافته، هم بسته بوده و نهادي خاص خود را دارند. از نظر فرهنگي آنها شديداً خوشبين بوده و به دنبال تحصيلات بهتر و بيشتر براي فرزندان و ارتقاء وضع سكونتي خود هستند؛ از نظر اقتصادي آنها سخت كار مي كنند و سهم خود را از توليد مصرف مي كنند. آنها نه تنها خانه هاي خود را مي سازند بلكه كل جامعه خود را بنا مي كنند و زير ساخت هاي شهري خود را مي سازند؛ آنها به جنبه هايي از سياست كه ارتباط بيشتر و مستقيم تري با زندگيشان دارد آگاه بوده و با آن در مي آميزند و نيز به تغيير پارامترهايي كه مرتبط با آنهاست سريعاً پاسخ داده و عموماً از وضعيت آسيب پذير خود آگاه هستند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق بررسي تأثير آموزش مهارت هاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل نوجوانان

تحقیق-بررسي-تأثير-آموزش-مهارت-هاي-زندگي-بر-سلامت-روان-و-منبع-كنترل-نوجوانان
تحقیق بررسي تأثير آموزش مهارت هاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل نوجوانان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 100
حجم فایل: 480 کیلوبایت
قیمت: 12500 تومان

دانلود تحقیق در مورد بررسي تأثير آموزش مهارت هاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل  نوجوانان،
در قالب word و در 100 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
بيان مسأله:
تغييرات ناگهاني و گسترده‌اي كه در جنبه‌هاي جسماني، رواني و اجتماعي زندگي نوجوان ايجاد مي‌شود،‌ مرحله‌اي بحراني را ايجاد مي‌كند كه طبعاً مشكلات و ناسازگاري‌هايي را به همراه خواهد داشت. بنابراين با توجه به اهميت دوران نوجواني، شناخت اصولي و علمي اين مرحله، جهت پيشگيري از نابهنجاري‌ها و مشكلات ناشي از اين بحران از طريق ارائه اطلاعات و آگاهي‌ لازم به نوجوانان و كسب مهارت‌هاي مورد نياز  جهت مقابله با مشكلات ناشي از اين تغييرات توسط آنان، امري بسيار مهم و حساس تلقي مي‌شود. يكي از برنامه هاي پيشگيرانه در اين زمينه، كه در سطح جهان مورد توجه  است، آموزش مهارت هاي زندگي به نوجوانان مي‌باشد. تأثير اين آموزش در زمينه‌هاي گوناگوني مورد بررسي قرار گرفته است كه به نتايج مثبتي نيز دست يافته‌اند. از همين رو با توجه به اهميت موضوع، پژوهش حاضر به بررسي تأثير آموزش مهارت‌هاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل نوجوانان مي پردازد، تا بدين ترتيب، گامي ديگر در جهت تحقق اهداف پيشگيرانه پيرامون دوره بسيار مهم و حساس نوجواني برداشته شود. كاملاً واضح است  كه اگر اهداف فوق ميسر شوند، راهي روشن و هموار جهت انتقال از دوره نوجواني به دوره جواني و بزرگسالي كه مرحله شكوفايي توانايي‌ها،‌ استعدادها و انديشه‌هاي نو مي باشد، فراهم مي‌گردد. اين امر موجبات تكامل فردي و اجتماعي تك تك افراد جامعه را فراهم مي‌سازد كه در نهايت به پيشرفت جامعه در ابعاد گوناگون منتج مي‌شود. 
سازمان بهداشت جهاني (WHO) به منظور افزايش سطح بهداشت رواني و پيشگيري از آسيبهاي رواني- اجتماعي، برنامه‌اي تحت عنوان آموزش مهارت‌هاي زندگي تدارك ديده و در سال 1993 در «يونيسف»  (صندوق كودكان سازمان ملل متحد) مطرح نمود. از آن سال به بعد، اين برنامه در بسياري از كشورها مورد آزمايش و اجرا قرار گرفته است. 
بر اساس پژوهش‌هاي انجام شده، عواملي نظير عزت نفس، مهارت‌هاي بين فردي برقراري ارتباط مطلوب ، تعيين هدف، تصميم‌گيري، حل مسأله، تعيين و شناسايي ارزش‌هاي فردي در پيشگيري و يا كاهش ابتلاء نوجوانان به انواع ناهنجاري‌هاي رفتاري و اختلالات رواني و افزايش سطح سلامت روان آنان نقش مؤثري دارند. بنابراين با توجه به اهميت و ارزش آموزش مهارت‌هاي زندگي با اهداف گوناگون پيشگيرانه و ارتقاء سطح سلامت روان، فقدان اين مهارت‌ها موجب مي شود كه فرد در برابر فشارها و استرس ها به رفتارهاي غير مؤثر و ناسازگارانه روي آورد. آموزش چنين مهارت‌هايي در كودكان و نوجوانان،‌ احساس كفايت، توانايي مؤثر بودن، غلبه كردن بر مشكل، توانايي برنامه ريزي، و رفتار هدفمند و متناسب با مشكل را به وجود مي آورد. 
همچنين مطالعات متعدد حاكي از آن است كه منبع كنترل دروني با سلامت رواني و احساس رضايت از زندگي ارتباط مثبت دارد و افرادي كه داراي منبع كنترل دروني هستند از فشار رواني كمتري در زندگي خود رنج مي‌برند. 
تلادو و همكاران (1974) دريافتند كه توانايي بيشتر در حل مسأله به عنوان يك مهارت زندگي با افزايش عزت نفس و منبع كنترل دروني ارتباط مثبت دارد.  
لازاروس و فولكمن (1984) دو شكل كلي مقابله را مشخص كردند. مقابله متمركز بر مشكل و مقابله متمركز بر هيجان،. راهبرد متمركز بر مشكل مي‌تواند معطوف به درون يا معطوف به بيرون باشد. راهبردهاي مقابله اي معطوف به بيرون در جهت تغيير موقعيت يا رفتارهاي ديگران است، در صورتي كه راهبردهاي مقابله‌اي معطوف به درون شامل تلاش‌هايي است كه براي بررسي مجدد نگرش‌‌ها و نيازهاي خود و كسب مهارت‌ها و پاسخ‌هاي تازه صورت مي‌گيرد. مقابله متمركز بر هيجان،‌ معطوف به كنترل و مهار ناراحتي هيجاني است. پژوهش هاي به عمل آمده در زمينه‌‌ شيوه‌هاي مقابله‌اي نشان داده اند كه سازگارانه‌ترين روش براي مقابله با چالش‌ها و مشكلات زندگي، اتخاذ يك رويكرد فعال و متكي به خود از قبيل طرح ريزي و مسأله گشايي است. بطوري كه پژوهشگران پس از تجزيه و تحليل رابطه بين پاسخ‌هاي مقابله اي و هيجانات ايجاد شده در افراد،‌ به اين نتيجه دست يافتند كه حل مسأله با برنامه‌ريزي، مفيدترين و مؤثرترين پاسخ مقابله‌اي بوده است، چرا كه با بيشترين هيجان مثبت همراه است.  
برخي از مطالعات رابطه بين  منبع كنترل و شيوه‌هاي مقابله اي را بررسي كردند و به اين نتيجه دست يافتند كه منبع كنترل دروني به طور معنا داري با سازگاري عاطفي ارتباط دارد و يك عامل حفاظت كننده در مقابل استرس مي‌باشد. به عنوان مثال «كاك، هانن، و سارجنت»  به نقل از هيون (1996)، در مورد استرس زندگي بين دانش‌آموزان مقطع دبيرستان در آمريكا مطالعه‌اي انجام دادند و دريافتند كه دانش‌آموزان داراي منبع كنترل دروني، سازگاري بهتري در مقابل اضطراب دارند و از توانايي‌هاي جسماني بيشتري برخوردارند. يافته مشابهي نيز توسط «كليور»  (1991)، ارتباط منبع كنترل دروني را با افزايش مهارت‌هاي مقابله اي گزارش نموده است. همچنين بارون و ديگران (1994) به نقل از يونگر و ديگران (1998) گزارش كرده‌اند كه استفاده از راهبردهاي مقابله اي متمركز بر هيجان احتمال افسردگي و ضعف سلامت جسماني را افزايش مي دهد،‌ در حالي كه راهبردهاي متمركز بر مشكل عامل حفاظت كننده در مقابل افسردگي و ضعف سلامت جسماني مي‌باشد. 
با توجه به مطالب فوق مي‌توان گفت كه افراد داراي منبع كنترل دروني به توانايي خويش در كنترل وقايع زندگي معتقدند و در مقابله با مشكل از شيوه مقابله‌اي متمركز بر حل مسأله استفاده مي‌كنند، بدين معنا كه از طريق تصميم‌گيري و طرح ريزي‌ جهت  حل مشكل اقدام به حل مسأله مي نمايند. در حالي كه افراد داراي منبع كنترل بيروني معتقدند كه توانايي كنترل وقايع زندگي خويش را ندارند و  عوامل ديگري غير از توانايي شخصي ايشان موثرند. به همين جهت از شيوه مقابله اي متمركز بر هيجان در مقابله با مشكلات استفاده مي كنند. بدين معنا كه به جاي تمركز بر مشكل، بر هيجانات و احساسات خويش متمركز مي‌شوند.  و دست به تلاش‌هايي جهت تنظيم عكس‌العمل‌هاي هيجاني خويش مي زنند. بنابراين با توجه به ارتباط مثبت بين منبع كنترل دروني و شيوه مقابله اي مسأله مدار با سلامت روان افراد ، پژوهش حاضر به بررسي اين سؤال مي پردازد كه : آيا آموزش مهارت‌هاي زندگي بر سلامت روان، منبع كنترل و شيوه مقابله‌اي دانش آموزان تأثير دارد، و آيا آموزش مهارت‌هاي زندگي مي تواند موجب افزايش سطح سلامت روان،‌ دروني‌تر شدن منبع كنترل و شيوه مقابله‌اي مسأله مدار شود؟ 

اهميت و ضرورت پژوهش:
امروزه در سراسر جهان بر اهميت بهداشت رواني تأكيد مي‌شود و روز به روز با انجام تحقيقات وسيع و گوناگون، اهميت و نقش آن در زندگي فردي و اجتماعي آشكارتر مي‌گردد. بطوريكه سال 2001 ميلادي از طرف سازمان بهداشت جهاني،‌ تحت عنوان سال جهاني «بهداشت رواني» اعلام گرديد. سازمان مذكور در اين سال شعار «غفلت بس است،‌ مراقبت كنيم.» را جهت آشكارتر ساختن اهميت موضوع،‌ مطرح نمود. 
اين امر نشان دهنده آن است كه بهداشت رواني موضوعي است كه بايد در سطح جهان مورد توجه قرار گيرد. يكي از دلايلي كه در اهميت اين موضوع مطرح است، شيوع روزافزون ابتلاء به انواع اختلالات رواني در سطح جهان است و دليل مهم ديگر  آن، اهميت و ضرورت پيشگيري از بيماري‌هاي رواني است. در واقع مي‌توان گفت، عمده‌ترين هدف بهداشت رواني، پيشگيري است و از سه نوع پيشگيري كه در بهداشت رواني مطرح مي‌شود،‌ پيشگيري اوليه مورد توجه بيشتري قرار مي‌‌گيرد. در پيشگيري اوليه جمعيت سالم در جامعه مورد نظر هستند و تمام اقداماتي كه در اين حيطه صورت مي‌گيرد، در جهت آماده سازي افراد و فراهم نمودن شرايط مناسب براي زندگي سالم از تمامي جنبه هاي جسماني، رواني و اجتماعي مي‌باشد. بنابراين هدف، افزايش آگاهي و توانايي افراد در برخورد صحيح و مناسب با رويدادهاي زندگي مي‌‌باشد.
حسيني (1378) معتقد است، آموزش، اساسي‌‌ترين روش پيشگيري اوليه است. از طرفي ديگر مهم‌ترين و مؤثرترين دوره سني جهت آموزش پيشگيرانه،‌ دوره نوجواني است. به همين دليل متخصصين بهداشت رواني، آموزش پيشگيرانه در دوره نوجواني  را مورد توجه بسيار قرار مي دهند. و همچنين پژوهش‌ها نشان مي‌دهند كه آموزش مهارت‌هاي زندگي به ارتقاء‌ بهداشت رواني كودكان و نوجوانان در ابعاد مختلف زندگي كمك مي‌‌كند و از اساسي‌ترين برنامه‌هاي پيشگيرانه در سطح  اوليه به شمار مي‌رود. سلامتي بخش اصلي يك زندگي شاد است و مدارس نقش مهمي در آگاه ساختن نوجوانان پيرامون مسائل بهداشتي و سلامتي و آموزش علوم زندگي به آنان دارند.
با توجه به مطالب فوق و اهميت و نقش ارزنده آموزش مهارت‌هاي زندگي بر سلامت روان افراد بخصوص نوجوانان و با توجه به تأثير مثبت برنامه‌هاي پيشگيرانه در مدارس، پژوهش حاضر به بررسي تأُثير آموزش مهارت‌هاي زندگي بر سلامت روان نوجوانان مي‌پردازد. از طرفي به دليل ارتباط مستقيم و مثبت بين سلامت روان،‌ منبع كنترل دروني و شيوه مقابله‌اي مسأله مدار، تأثير آموزش مهارت‌هاي زندگي بر دروني‌تر شدن منبع كنترل نوجوانان و شيوه‌هاي مقابله‌اي آنان نيز مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

متغيرهاي پژوهش:
پژوهش حاضر به بررسي تأثير آموزش مهارت‌هاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل دانش‌آموزان دختر سال اول مقطع متوسطه شهر تهران مي‌‌پردازد. بنابراين متغيرهاي پژوهش عبارتند از: 
- متغير مستقل
در اين پژوهش، آموزش مهارت‌هاي زندگي، متغير مستقل مي‌باشد،‌ كه تأثير آن بر متغيرهاي وابسته پژوهش مورد بررسي قرار گرفته است.
- متغيرهاي وابسته 
دو متغير سلامت روان و منبع كنترل،‌ متغيرهاي وابسته پژوهش حاضر مي‌باشند،‌‌ كه تأثير متغير مستقل بر آنها مورد بررسي قرار گرفته است. 
- متغيرهاي كنترل 
سن، جنس و مقطع تحصيلي از متغيرهاي كنترل پژوهش هستند. به اين صورت كه دانش‌آموزان دختر سال اول مقطع متوسطه كه حدود سني 16-15 ساله داشتند به عنوان جامعه و نمونه پژوهش انتخاب شدند.
- متغيرهاي مداخله‌گر (تعديل كننده) 
همچنين سطح تحصيلات والدين، وضعيت اشتغال والدين و عملكرد تحصيلي (معدل كتبي) دانش‌آموزان به عنوان متغيرهاي مداخله‌گر اين پژوهش هستند كه بررسي يافته‌هاي جانبي پژوهش،‌ ارتباط متغيرهاي مذكور با متغيرهاي وابسته مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق بلوغ، تولدی دیگر

تحقیق-بلوغ-تولدی-دیگر
تحقیق بلوغ، تولدی دیگر
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 41
حجم فایل: 84 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد بلوغ، تولدی دیگر،
در قالب word و در 41 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
در اين كه سن بلوغ در چه زماني آغاز و در چه سني پايان مي‌گيرد، اتفاق نظر وجود ندارد و بسيار دشوار است كه سن معيني براي شروع و پايان مرحلة بلوغ تعيين نمائيم، چرا كه در مرتبه اول علائم بلوغ گوناگون و متنوع است وديگر اينكه آغاز بلوغ به حسب ساختمان جسماني و وضعيت روحي و رواني افراد، متفاوت است. مسئله ديگري كه از اهميت خاصي برخوردار مي‌باشد اين تحقيقات دانشمندان اروپا و امريكا مويد اين نظر است كه سن بلوغ نوجوان امروز نسبت به زمان نوجواني پدران و مادران ما اندكي متفاوت است. بعبارت ديگر نسل كنوني زودتر از نسل‌هاي گذشته به مرحلة بلوغ مي‌رسد و اين زودرسي بلوغ، در شهرها، بويژه شهرهاي صنعتي و پرآشوب بارزتر به چشم مي‌خورد. علت اين امر شايد وضعيت خاص زندگي شهرنشيني جديد و محيط پرورشي نويني است كه نوجوانان نيز از آن بي‌بهره‌ نيستند. اين عوامل موثر عبارتند از: سينما، رسانه‌هاي گروهي شامل راديو، تلويزيون، مطبوعات، كتاب‌‌هاي ويژه كودكان و نوجوانان، بهبودي وضع تعليم و تربيت در بيشتر خانواده‌ها، وضع تغذيه‌ و بهداشت فردي و رواني مناسب‌تر نسبت به نسل‌هاي گذشته. كه تمام اين عوامل در اين زودرسي نسبت به گذشته بي‌تأثير نيستند.

تحولات فيزيكي (بدني):
شروع مرحله بلوغ در پسر و دختر با يك سري تغييرات بيولوژيك همراه است و يك تا دوسال قبل از آغاز دورة بلوغ، رشد عمومي بدن دچار تغييرات و دگرگونيهايي مي‌شود كه اين تحولات، مقدمات بلوغ را فراهم مي‌آورند كه اين مرحله «دوره پيش از بلوغ» ناميده مي‌شود.
پس از‌ آن طرح عمومي بدن در پسران و دختران دستخوش تحول ناگهاني مي‌شود كه اين تغييرات در پسرها بين سنين 15 – 11 سالگي و در دخترها بين سنين 12 – 9 سالگي ظهور مي‌نمايد. در پسرها، شانه‌ها پهن‌تر مي‌گردد، چربي اضافي دستها و پاها بتدريج ظهور مي‌يابد. رويش مو در پشت لبها‌ آغاز شده و بتدريج چانه و گونه‌ها را نيز دربرمي‌گيرد كه معمولا در سن 18 سالگي صورت نوجوان پسر كامل شده و به يك مرد جوان شبيه مي‌شود، در عين حال رويش مو در سينه و ديگر اندام نيز آغاز مي‌شود. صداي پسران نيز تغير  مي‌:ند كه در آغاز اين تغيير، صدا دورگه شده و سپس بم مي‌‌گردد و تن صداي مردانه را به خود مي‌گيرد.
اما آنچه كه در اين رشد سريع جسماني قابل توجه مي باشد رشد استخوانهاي دستها و پاها است. حداكثر سرعت رشد استخواني در پسرها حدود سن 15 – 14 سالگي است و در اين هنگام، بويژه استخوانهاي پاها رشد بسيار سريع و چشمگيري دارند و پاها كشيده‌تر مي‌شوند و در نتيجه به نوجوان يك ظاهر ناموزون مي‌ بخشد، كه در اين حالت معمولا تمام نوجوانان در كارهايشان به گونه‌اي دچار عدم تعادل و بي‌مهارتي مي شوند. و همانگونه كه اشاره شد علت اين امر، رشد بيش از حد استخوانهاي بلند است كه در نتيجه دستها و پاها قدرت تطبيقي خود را از دست مي دهند.
در دخترها، بطور طبيعي، مرحله‌ بلوغ يك تا دوسال زودتر از جنس مخلفشان آغاز مي‌شود. در مرحله بلوغ دختران، آنچه در وهله نخست جلب توجه مي‌كند بزرگ شدن باسن، شكل گرفتن و كامل شدن پستان ها و سپس رويش مو در اعضاء مختلف آغاز مي‌گردد. صداي دخترها نيز اندكي دورگه مي‌شود ولي بم بودن صدا كه در پسرها ديده‌مي‌ شود در آنها به چشم نمي‌خورد و در نهايت، بتدريج شكل ظاهر دخترها يك هيأت زنانه به خود مي‌گيرد.
از نظر پزشكي، فعاليت عدد اندكرين‌(عدد داخلي) در اين مرحله بيش از دوران ديگر رشد مي‌شود و همين امر موجب تحولات ناگهاني در اندام نوجوانمي‌شود و مخصوصا اين فعاليت در غدد جنسي بارزتر ديده مي‌شود بطوري  كه در اين هنگام ظهور نخستين علائم عادت ماهانه در دخترها و اولين احتلام شبانه در پسرها و رود بدون ترديد آنها به دوره حساس و پيچيده بلوغ اس. در ضمن بايد توجه داشت كه در بدن دخترها مقدار اندكي هورمون مردانه و در بدن پسرها مقداري هورمون زنانه توليد مي‌شود. هورمون مردانه‌ (تستوسترون) باعث مي شود كه بر روي پوست صورت اكثر دختران و پسران در دوره بلوغ، بثورات (جوش) جلدي ظاهر شود كه اصطلاحاً آنرا «جوش غرور» مي‌گويند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 صفحه بعد