مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ( فصل دوم پایان نامه ) +docx

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ( فصل دوم پایان نامه )

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 67 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ( فصل دوم تحقیق )

در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری تحقیق روانشناسی با موضوع درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد:

2-1. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) توسط هیز در اواخر دهه 1980 از رویکرد های رفتارگرایی به درمان پدید آمد(لارمر ، ویترو ویسکی و لویس درایور ، 2014). درمان رفتاری در سه گروه یا سه نسل مفهوم سازی شده بود که شامل: رفتار درمانی؛ رفتار درمانی شناختی (CBT) و " نسل سوم " و یا "موج سوم" رفتار درمانی (هریس، 2006، هیز، 2005). در دمان های موج سوم تلاش می شود بجای تغییر شناخت ها، ارتباط روان شناختی فرد با افکار و احساساتش افزایش یابد (رودیتی و روبین سون ، 2011).

ACT ریشه در رفتار گرایی دارد اما بوسیله فرایندهای شناختی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد (هیز، لوین ، پلمب-ویلاردیج ، ویلاتی و پیستورول ،2013). این درمان با ادغام مداخلات پذیرش و ذهن آگاهی در راهبردهای تعهد و تغییر، به درمانجویان برای دستیابی به زندگی پرنشاط، هدفمند، و بامعنا کمک می کند. برخلاف رویکردهای کلاسیک رفتار درمانی شناختی، هدف ACT تغییر شکل یا فراوانی افکار و احساسات آزار دهنده نیست؛ بلکه هدف اصلی آن تقویت انعطاف پذیری روان شناختی است. مراد از انعطاف پذیری روان شناختی توانایی تماس با لحظه لحظه های زندگی و تغییر یا تثبیت رفتار است، رفتاری که به مقتضات موقعیت، همسو با ارزش های فرد می باشد. به بیانی دیگر، به افراد یاری می رساند تا حتی با وجود افکار، هیجانات، و احساسات ناخوشایند، زندگی پاداش بخش تری داشته باشند (فلکسمن، بلک و باند، 1970؛ میرزایی و نونهال ، 1393).

ACT چندین ویژگی مجزا و مشخص دارد. از برجسته ترین این ویژگی ها ارتباط کامل با یک نظریه و پژوهش درباره ماهیت زبان و شناخت انسان (معرف «نظریه چارچوب ارتباطی » یا RFT) است. این پیوند با قواعد رفتاری بنیادی، به ایجاد مدلی منحصر به فرد و تجربی از عملکرد انسان منجر شده است. مدل مزبور متشکل از شش فرایند درمانی است؛ فرایندهایی که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند: گسلش شناختی، ،پذیرش ، تماس با لحظه اکنون ، خویشتن مشاهده‌گر ، ارزش‌ها، اقدام متعهدانه (فلکسمن و همکاران، 1970؛ میرزایی و نونهال ، 1393).

در این درمان ابتدا سعی می شود پذیرش روانی فرد در مورد تجارب ذهنی (افکار، احساسات و ...) افزایش یابد و متقابلا اعمال کنترلی ناموثر کاهش یابد. به بیمار آموخته می شود که هر گونه عملی جهت اجتناب یا کنترل این تجارب ذهنی ناخواسته بی اثر است یا اثر معکوس دارد و موجب تشدید آنها می شود و باید این تجارب را بدون هیچ گونه واکنش درونی یا بیرونی جهت حذف آنها، به طور کامل پذیرفت. در قدم دوم بر آگاهی روانی فرد در لحظه حال افزوده می شود؛ یعنی فرد از تمام حالات روانی، افکار و رفتار خود در لحظه حال آگاهی می یابد. در مرحله سوم به فرد آموخته می شود که خود را از این تجارب ذهنی جدا سازد (جداسازی شناختی) به نحوی که بتواند مستقل از این تجارب عمل کند. چهارم، تلاش برای کاهش تمرکز مفرط بر خود تجسمی یا داستان شخصی (مانند قربانی بودن) که فرد برای خود در ذهنش ساخته است. پنجم، کمک به فرد تا اینکه ارزش های شخصی اصلی خود را بشناسد و به طور واضح مشخص سازد و آن ها را به اهداف رفتاری خاص تبدیل کند (روشن سازی ارزش ها). در نهایت، ایجاد انگیزه جهت عمل متعهدانه ؛ یعنی فعالیت معطوف به اهداف و ارزش های مشخص شده به همراه پذیرش تجارب ذهنی. این تجارب ذهنی می تواند افکار افسرده کننده، وسواسی، افکار مرتبط به حوادث، هراس ها و یا اضطراب های اجتماعی و ... باشند(پور فرج عمران، 1390)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 19:04 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان شناختی-رفتاری‌(C.B.T) ( فصل دوم پایان نامه ) +docx

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان شناختی-رفتاری‌(C.B.T) ( فصل دوم پایان نامه )

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 70 کیلو بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان شناختی-رفتاری‌(C.B.T) ( فصل دوم تحقیق )

در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری تحقیق روانشناسی با موضوع درمان شناختی-رفتاری‌(C.B.T):

2-5-1. درمان شناختی-رفتاری‌(C.B.T)

شناخت درمانی بر اساس پژوهش‌های اولیه آیرون تـی. بک بـر روی آسیب‌شناسی روانی با درمـان افـسردگی پدید‌ آمد. بک‌ ابتدا در زمینه روانکاوی آموزش و بعد سعی داشت نظریه فروید را درباره افسردگی ثابت کند فروید فرض کرد که افسردگی «خشم بازگشت خورده به طرف خویش» است. بک با آزمایش افکار‌ و رؤیاهای بـیماران افـسرده، نه موضوع خشم بلکه موضوع شکست را به میان آورد. در مکتب شناختی مطالعات آزمایشگاهی و مشاهدات بالینی، سوگیری منفی پایدار را در پردازش شناختی در بیماران‌ افسرده‌ را‌ مطرح نمودند (امانی، 1385).

پژوهش‌های اولیه بک، همزمان با‌ نظریه‌پردازی‌ آلبرت‌ آلیس در دهه 1970 بـود. آلیس نـیز بر روی باورها‌ و افکار بیماران مطالعه و تحقیق می‌کرد(امانی، 1385). اساس نـظریهء الیس را مدل‌ A-B-C تشکیل می‌دهد که در شناخت و تغییر شـخصیت بـه‌ کار‌ می‌رود. اصولا در این مدل، گفته می‌شود کـه‌ رویدادهای فـعال کـننده (A) پیامدهای‌ رفتاری‌ و هیجانی‌ دارند‌ اما این پیامدها نه معلول رویدادهای فعال کـننده بلکه‌ تا حدود زیادی معلول نظام‌ اعتقادی‌(B) هستند که باعث به وجود آمدن‌ پیامدهای رفتاری هیجانی(C) می شود. نقش اصلی مـشاور ایـن‌ اسـت‌ که‌ با مباحثه(D) در مورد عقاید و باورهای‌ غیر منطقی به طرق مختلف آن‌ها را زیـر سؤال‌ بـبرد (شارف، فیروز بخت، 1381).

الیس و بک هر دو معتقدند که آدمی می‌تواند آگاهانه منطق و دلیل‌ را‌ بپذیرد‌ و اذعـان می‌دارند که هدف ملاحظات درمان تغییر فرضیات اساسی‌ بیمار است کـه بـه نـظام باورهای افراد در پردازش محرک‌های پیرامونی توجه اساسی دارند. همچنین این دو دانشمند روش‌ بحث‌ و گفتگو را با بیماران برگزیده و از گوش دادن مـنفعل، ‌پرهـیز‌ و به فعال بودن درمانگر در جلسه درمان اعتقاد داشتند. علیرغم تفاوت‌های مفهومی و سبک شناختی بـین درمـان‌ عـقلانی-عاطفی‌ آلیس‌ و شناخت‌درمانی بک در نهایت این دو دیدگاه درمانی، اساس بسیاری از‌ درمانهای‌ شناختی-رفتاری‌ را تشکیل می‌دهند (امانی، 1385).

از عوامل دیگر در پیـدایش درمان شناختی-رفتاری، فرمول‌بندی جورج کلی (1955)‌ از‌ سازه‌های‌ شخصی است. اعتقاد اساسی کلی بر این اسـاس استوار است که هـر انـسان یک‌ دانشمند‌ است که در هر حال و همیشه در تلاش فهمیدن، درک کردن، فکر‌ کردن‌ تفسیر‌ کردن، کنترل کردن و پیش بینی نمودن دنیای خود به منظور سازگاری مؤثر با‌ آن‌ می‌باشد. و بالاخره ریچارد لازاروس (1884) بـرای نقش شناخت در تغییر عاطفی و رفتاری‌ اولویت‌ خاصی‌ را قائل شد. برخی دیگر از رفتارگرایان معاصر با مطالعات و تحقیقات تازه‌تر، رشد و پیشرفت‌ شناخت‌درمانی‌ را تحت تأثیر قرار داده اند. نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا و مفاهیم‌ انتظار‌ و تقویت، کـارایی خـود، تعامل بین شخصی و محیط، سرمشق‌گیری و یادگیری مشاهده‌ای به انتقال‌ رفتاردرمانی‌ به‌ قلمرو شناختی کمک کردند (امانی، 1385).

امروزه شرطی‌سازی نوین بر این اصیل استوار است که‌ تداعی‌ بین محرک-پاسخ‌ (S-R) درون ساختارهای ذهنی یا حافظه صـورت مـی‌گیرد و از این طریق بر‌ نقش‌ شناخت‌ها در یادگیری اشاره می‌کند (امانی، 1382).

پس درمان شناختی-رفتاری با بهره گرفتن از‌ تکنیکهای‌ دیدگاه‌های شناختی-رفتاری به مراجع کمک می‌کند با‌ الگوهای‌ تحریف‌ شده رفتار ناکارآمد خود را تغییر دهـد‌ کـه‌ در جنبه هایی از درمان تأکید عمدتا رفتاری و جنبه های دیگر شناختی‌ است.(هاوتون؛ قاسم‌زاده،‌ 1382).

این الگوی‌ درمانی، رویکردی است فعال، جهت‌بخش، محدود‌ از‌ لحاظ زمانی و سازمان یافته، بر این منطق نظری زیر بنایی اسـتوار‌ اسـت‌ کـه عاطفه و رفتار هر فرد‌ عـمدتا بـرحسب سـاخت‌یابی جهان‌ از‌ نظر او تعیین می‌گردد.

بنابراین، درمان شناختی-رفتاری یاCBT این یک روش درمانی از طریق صحبت کردن با بیمار است(سلیمی بجستانی، عباسی و کاظمی، 1391):

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 19:04 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتار متقابل ( فصل دوم پایان نامه ) +docx

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتار متقابل ( فصل دوم پایان نامه )

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 37 کیلو بایت

تعداد صفحات : 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتار متقابل ( فصل دوم تحقیق )

در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری تحقیق روانشناسی با موضوع تحلیل رفتار متقابل :

2-2 تحلیل رفتار متقابل

2-2-1 تاریخچه تحول فکر برن

مبتکر اصلی فکر درمان مبتنی بر تحلیل رفتار متقابل فردی به نام گرینکر بود که به سال 1900 میلادی متولد شد و در سال 1921 دکترای طب خود را از کالج طب راش اخذ کرد. اریک برن، که نامش بیشتر با این نظریه متداعی و همراه است، در واقع تعقیب کننده و توسعه دهنده افکار گرینکر است(شفیع آبادی و ناصری، 1389).

تحلیل ساختی-محاوره ای، نظریه ای منظم و هماهنگ درباره شخصیت و پویاییهای اجتماعی ارائه می دهد که از تجربه بالینی و شکلی از درمان عقلانی و عمل گرا استنتاج شده است. این نوع درمان به کار اکثریت عظیمی از بیماران روانی می آید. به سهولت به وسیله آنان درک می شود و به طور طبیعی با وضع آنان تطبیق می کند. شیوه ساختی-محاوره ای تلاشی بود در جهت از بین بردن معایبی که بر بسیاری از شیوه های قبلی درمان (مستقیم و غیر مستقیم) مترتب بود. زیرا این روش می تواند توانایی بیمار را در تحمل و کنترل اضطراب هایش به سرعت افزایش دهد و روند عملکرد مرضی او را محدود کند (شفیع آبادی و ناصری، 1389).

اریک برن هنگامی که تصمیم گرفت به درمانجویان نه به آموزگاران خود گوش کند، به طور تصادفی برای اولین بار به این پدیده پی برد که ارفاد به صورت والد، کودک،یا بالغ با هم ارتباط برقراررمی کنند. او به مدت 10 سال روان کاوی را اجرا می کرد و یاد گرفته بود هر چیزی را که درمانجویان می گفتند به زبان نظری که از معلمان خود کسب کرده بود برگرداند. بنابراین، وقتی درمانجویی اظهار می داشت: «احساس می کنم که انگار پسر بچه ای درون من است» برن مانند اوتو فنیکل معمولا پسر بچه را به معنی آلت مردی درون فکنی شده تعبیر می کرد و این احساس مهم ترین واقعیت بالینی در تعیین روند زندگی درمانجو بود. هنگامی که درمان پیش رفت برن در موقع مناسبی پرسید: « اکنون کدام قسمت شما صحبت می کند، پسر بچه یا مرد بالغ؟». در همان لحظه با پرسیدن این سئوال، تحیل تبادلی متولد شد(پروچاسکا و نورکراس،2007؛ سید محمدی ،1392).

نظریه تحلیل تبادلی، که در آن بر چگونگی روابط متقابل و حالت های مختلف شخصیت-حالت های من- تاکید می شود، فکر جدیدی نیست، بلکه در گذشته های بسیار دور ریشه دارد. انسان همواره می خواسته است که به چگونگی روابطش با خود و دیگران پی ببرد و پویایهای آن را شناسایی کند. اعتقاد به دو بعد خوب و بد در انسان و کشمکش بین انها از آغاز پیدایش انسان رایج بوده است ورد سر تاسر تاریخ و فلسفه ادیان از آن یاد شده است. این اعتقاد به ماهیت دو بعدی انسان و آثار مربوط به تعلیم و تربیت و روان شناسی تاثیر گذاشته است و حتی به صورت های متنوع و گسترده تر تبیین شده است. از این رو، دیدگاه اجزانگرانه برن را شاید بتوان تداوم و توسعه اعتقادات اولیه دانست (شفیع آبادی و ناصری، 1389).

2-2-2 نظریه شخصیت در تحیل رفتار متقابل

دیدگاه برن درباره شخصیت یک دیدگاه اجزانگرانه و چندگانه است. برن بر سه نوع حالات نفسانی اعتقاد دارد که عبارتند از روان بیرونی ، روان نو ، و روان باستانی . روان بیرونی به شیوه ای تقلیدی و قضاوتی شکل می گیرد و در صدد است که مجموعه هایی از معیارها و ملاک های اکتسابی را به اجرا در آورد. روان نو عمدتا به تبدیل محرکها به مجموعه اطلاعات تمایل دارد و نیز به پردازش و بایگانی این اطلاعات براساس تجربیات قبلی علاقمند است. روان باستانی تمایل دارد که براساس تفکر مبرا از منطق و ادراکهایی که به طور ضعیفی از هم متمایز و یا تحریف شده اند، به طور ناگهانی و ناآگاهانه تری، واکنش نشان دهد. برن تجلیات این سه حالت نفسانی را تحت عنوان «حالت های من» را معرفی می کند. حالت های من سه گانه او عبارتند از: «حالت من والدینی»، «حالت من بالغ» و «حالت من کودکی». «حالت من والدینی» از روان بیرونی، «حالت من بالغ» از روان نو و «حالت من کودکی» از روان باستانی نشات می گیرد. از دید پدیده شناختی، سه حالت «من» را به ترتیب حالتهای برون روحی، نو روحی و کهنه روحی می نامند(شفیع آبادی و ناصری، 1389).

بنابران، در تحلیل تبادلی، همه چیز از این اصل ناشی می شود که شخصیت انسان به صورت سه حالت خود سازمان یافته است: والد، بالغ، و کودک. این حالت های خود ساه های نظری نیستند؛ آنها واقعیت های پدیدار شناختی هستند که می توان مستقیما آنها را مشاهده کرد(پروچاسکا و نورکراس،2007؛ سید محمدی ،1392). نظام های مختلف شخصیت، درست همانند اعضای مختلف مغز وبدن به محرکهای گوناگون واکنش های متفاوت نشان می دهند. در حقیقت، هر یک از این نظام ها محیط را، به تبع وظیفه شان، به نحو متفاوتی درک می کنند و سپس به این محرک ها واکنش مناسبی نشان می دهند. همچنین این سه جنبه شخصیت نسبت به یکدیگر می گذارند. رشد روانی از همان سالهای اولیه زندگی کودک شروع می شود؛ کودک به شدت تاحت تاثیر محیط اجتماعی است و شخصیت او به نحو خاصی سازمان می یابد. چگونگی تشکیل و تکامل حالات مختلف شخصیت کودک بدن شرح است(شفیع آبادی و ناصری، 1389).

حالت «من کودکی»: حالت «من کودکی» مجموعه ای از احساسات، نگرش ها و طرحهای رفتاری است که بقایایی از دوران کودکی خود فرد هستند (شفیع آبادی و ناصری، 1389). حالت کودک خود اصولا از دوران کودکی به بعد محفوظ می ماند. انگار که کودک روی نواری پاک نشدنی در مغز ضبط شده و هر لحظه می تواند به کار افتد. کودک حداکثر 8 ساله است و می تواند به اندازه یک نوزاد کوچک باشد (پروچاسکا و نورکراس،2007؛ سید محمدی ،1392). حوادث درونی، یعنی پاسخ های کودک به آنچه که می بیند و می شنود، و نیز تاثیرات کودک ار والدینش، در حالت «من کودکی» او ثبت و ضبط می شوند(شفیع آبادی و ناصری، 1389).

برای مثال، وقتی که افراد در حالت کودک خود قرار دارند، به همان صورتی که در کودکی انجام می دادند، می نشینند، می ایستند، حرف می زنند، فکر، درک، و احساس می کنند. رفتار کودک به جای اینکه توسط عقل میانجی شود و به تاخیر افتد، تکانشی و وابسته به محرک است. قشقرق راه انداختن، غیر مسئول بودن، و پرداختن به تفکر آرزومندانه یا رویای روز، مواردی از جلوه های کودک هستند. در عین حال، کودک، منبع خود انگیختگی، خلاقیت و شوخی، و تفریح است(پروچاسکا و نورکراس،2007؛ سید محمدی ،1392).

حالت «من والدینی»: حالت «من والدینی» مجموعه ای از احساسات و نگرش ها و طرح های رفتاری است که ویژگیهای مشابه همین در والدین هم وجود دارد(شفیع آبادی و ناصری، 1389). حالت والد نیز اصولا سالم و دست نخورده از کودکی به بزرگسالی انتقال می یابد. والد اصولا از رفتارها و نگرش هایی تشکیل شده است که رونوشت والدین یا مظاهر قدرت هستند. گرچه بخش عمده ای از والد براساس ضبط های شبه ویدیویی از دوران کودکی استوار است، ولی هنگامی که فرد از صاحبان قدرت جدید تقلید می کند یا در اثر تجربیات واقعی تربیت کردن فرزندان تغییر می کند، والد می تواند در طول زندگی تغییر کند. هنگامی که والد کنترل را در اختیار دارد، افراد به زبان والدین کنترل کننده حرف می زنند: «باید»، «حتما»، «بهتر است این کار را نکنی»، و «پشیمان خواهی شد» حاکم هستند. ژست هایی مانند اشاره کردن با انگشت یا ایستادن با بی قراری همراه با دست ها بر کمر، جلوه های رایج والد هستند(پروچاسکا و نورکراس،2007؛ سید محمدی ،1392).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 19:04 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره درمان وجودی ( فصل دوم پایان نامه ) +docx

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره درمان وجودی ( فصل دوم پایان نامه )

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 38 کیلو بایت

تعداد صفحات : 24

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره درمان وجودی ( فصل دوم تحقیق )

در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم تحقیق (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری تحقیق روانشناسی درباره درمان وجودی:

تحقیق درباره درمان وجودی:

روش درمان وجودی

تاریخچه درمان وجودی

درمان وجودی گرا ریشه اش در فلسفه اگزیستانسیالیسم است. می توان گفت که مارتین هیدگر (1971) پدر فلسفه وجودی است که بزرگترین تاثیر بر روان درمانی و مشاوره وجودی داشت (به نقل از نلسون ، 2006). هر چند هیدگر خودش مستقیما و صریحا در مورد روان درمانی چیزی نگفته است. اما مفاهیم فلسفه اش توسط دو تن از روان پزشکان به نامهای بینسونگرا (1996-1881) و بوس (1990-1903) در حیطه درمان به کار گرفته شد و از آن در فهم مشکلات بیماران بهره گرفتند، روش آنها در روان درمانی و استفاده از مفاهیم فلسفه وجودی در درمان نقطه آغازی برای بکار گیری رویکرد وجود گرایی در مشاوره و روان درمانی بود (یالوم ، 1980).

مهم ترین عامل موثر در رشد روان درمانی و درمان وجودی به وسیله دو فیلسوف و روان درمانگری در همین سالها به نامهای دیورزن و کنوارد (2005) انجام گرفته است. باید گفت می (1994-1909) در زمینه وجود گرایی نقش مهمی داشت(یالوم، 2001).

در مجموع می توان گفت که شماری از درمانگران آمریکایی سعی کرده اند رشته های متعدد وجودنگری را به صورت یک رویکرد بالینی منسجم به هم نزدیک کنند. آنها اساس فلسفی وجود نگری را به صورتی که سورن کی یر کگارد ، مارتین هایدگر، ژان پل سالتر و مارتین بابر بیان کردند؛ موضوعات بالینی درمانگران وجودی پیشگام، مخصوصا بینزوانگر، باس و می؛ و تجربیات بالینی خودشان را در نظام روان درمانی مشخصی ترکیب کردند. شخصیت های اصلی در بین این نظریه پردازان عبارتند از: جیمز بوگنتال (1965، 1987، 1990)، ایروینگ یالوم (1980)، و ارنست کین (1970) که در اینجا کار جمعی آنها را بیان می کنیم.

مفهوم درمان وجودی

وجود درمانی عبارت است از یک رویکرد در مشاوره و روان درمانی که اساسش بر این استوار است که انسان وجودش بر ماهیتش مقدم است. روان درمانی وجودی براساس دیدگاه خود درباره زندگی انسان به اهمیت زندگی آنها می پردازد(نظری و ضرغامی، 1388). روان درمانی وجودی که رویکرد فلسفی درباره مردم و وجودشان دارد به مضامین و موضوعات مهم زندگی می پردازد. این رویکرد بیشتر نوعی نگرش نسبت به برخی از مضامین و موضوعات مهم زندگی می پردازد. این رویکرد بیشتر نوعی نگرش نسبت به برخی مضامین محسوب می شود تا یک رشته فنون و روش. این مضامین عبارتند از: اصالت، دروغ، همدلی، مرگ و زندگی، آزادی، مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگران، معنایابی و کنارآمدن با بی معنایی. رویکرد وجودی بیش از رویکردهای دیگر به آگاهی انسان ها در مورد خودشان می پردازد و آنان را به گونه ای هدایت می کند تا آن سوی مشکلات و وقایع را ببینند (سزاس ، 2005).

این رویکرد درمانی بیش از سایر دیدگاه ها به بررسی آگاهی انسان از خود و توانایی فرد در نگریستن به ماورای مشکلات خویش و مسائل وجودی می پردازد. انسان نمی تواند به تنهایی و جدای از دیگران زندگی کند. عمق بخشیدن به روابط صمیمانه و صادقانه با دیگران از پیشنهاد های روان درمانی وجودی است. در این رویکرد تلاش نمی شود درد و رنج انسان از بین برود، زیرا زندگی انسان ماهیتا توام با رنج است. در عوض به انسان ها کمک می شود، با پذیرش واقعیت درد و رنج برای دردهای زندگی معنا بیابند که در این صورت دردها لذت بخش خواهند شد (نظری و ضرغامی، 1388).

روان شناسی وجودی سعی داد بیشتر از قرار دادن زندگی زیر یک سیستم عقلی و گروههای سازمان یافته، احساس و روح خود زندگی را جذب کنند. به علاوه روان شناسی وجودی در نظر دارد اندیشه های فلسفی اساسی در فهم روان شناختی ما را در بر گیرد و به مراجعان کمک می کند تا درک کنند با داشتن تنگناهای مختلف هم می توانند روی پای خودشان بایستند (جاکوبسن ، 2007).

نگرش آن در مورد انسان:

نگرش وجودی دیدگاه قطعی در مورد طبیعت انسان که توسط روان تحلیل گری سنتی و رفتار گرایی افراطی حمایت شده است را رد می کند روان تحلیل گران انسان را به عنوان محصور شده توسط نیروهای نا هشیار و سایقهای غیر منطقی و حوادث گذشته می بینند و رفتار درمانگران موقعیت های فرهنگی و اجتماعی را موثر می دانند اما درمان گران وجودی با وجود اینکه تعدادی از حقیقت ها را تصدیق می کنند در مورد شرایط انسان، بر آزادی ما در ساختن چگونگی مان تأکید می کنند. این رویکرد بر این اساس که ما آزادیم پس مسئولیم در قبال اعمال خودمان، پایه ریزی شده است . ما خالق زندگی خویش هستیم و برنامه کار و اهداف آن را ترمیم می کنیم فرض اساسی وجود اینست که ما قربانیان شرایط محیطی نیستیم، زیرا در حوزه وسیع ما چیزی هستیم که انتخاب کرده ایم باشیم (قاضی، 1383).


قسمتی از متن منابع:

منابع:

بشیرپور، محراب؛ سلیمی بجستانی، حسین؛ فرحبخش، کیومرث. (1392). مقایسه میزان اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر رویکرد وجودی و شناختی-رفتاری بر کاهش کمرویی دانش آموزان پسر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، سال چهاردهم، شماره2 (52): 60-51.

پروچاسکا، جیمز و نورکراس، جان. (2007). نظریه های روان درمانی (نظام های روان درمانی). یحیی سید محمدی (1392).چاپ پنجم، تهران: روان.

پری زاده، هدی؛ حسن آبادی، حسین؛ مشهدی، علی و تقی زاده کرمانی، علی. (1391). مقایسه اثربخشی گروه درمانی وجودی و واقعیت درمانی گروهی بر حل مشکل تصویر تن زنان ماستکتومی شده. زنان، مامایی و نازایی زنان، 15، 22: 35-27.

تاد، جودیت و بوهارت، آرتور سی. (2000). اصول روان شناسی بالینی و مشاوره. مهرداد فیروز بخت (1392). چاپ پنجم، تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.

جورج، ریکی ال و کریستانی، ترز اس. (1990). روان شناسی مشاوره؛ نظریه ها، اهداف و فرایندهای مشاوره و روان درمانگری. مترجمان رضا فلاحی و محسن حاجیلو (1381). چاپ سوم، تهران: رشد.

حسن آبادی، حسین. (1385). مقایسه میزان اثربخشی سه روش گروه درمانی (عقلانی-عاطفی، وجودی-انسان گرایانه، معنوی-مذهبی) در افزایش عزت نفس زندانیان زندان مرکزی مشهد. تحقیق دکتری مشاوره، دانشگاه تربیت معلم.

خدادادی سنگده، جواد؛ اعتمادی، احمد؛ و علوی کاموسی، عزالدین. (1393). اثربخشی گروه درمانی وجودی بر بهبود سلامت روان دانشجویان. مجله علمی-پژوهشی پژوهش های علوم شناختی و رفتاری. سال چهارم، شماره دوم: 130-119.

خدادای سنگده، جواد. (1390). اثربخشی درمان وجودی به شیوه گروهی بر افزایش کیفیت زندگی دانشجویان. تحقیق کارشناسی ارشد رشته مشاوره خانواده، تهران: دانشگاه تربیت معلم.

فخاری نوابی نژاد، فروغان. (1387). تاثیر مشاوره گروهی با رویکرد معنادرمانی بر سطح سلامت روان زنان سالمند. مجله سالمندی ایران، 3 (7): 58-43.

فیرس، ای جری و ترال، تیموتی جی. (2002). روان شناسی بالینی؛ مفاهیم روش ها و حرفه ها. مهرداد فیروز بخت (1391). تهران: رشد.

قاضی، قاسم (1383). نظریه ها و روش های مشاوره و روان درمانی . تهران: انتشارات جنگل.

قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی و بلقان آبادی، مصطفی. (1391). اثربخشی گروه درمانی تحلیل وجودی بر بهبود مهارت حل مسئله. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دوره هفدهم: 71-60.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 19:04 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های هیجانی +docx

پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های هیجانی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 51 کیلو بایت

تعداد صفحات : 24

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری تحقیق روانشناسی با موضوع

طرحواره های هیجانی

2-4-1. مفهوم هیجان

عواطف از بزرگترین نعمت های الهی اند که در انسان به ودیت نهاده شده، زندگی بدون آن ها، بی روح، تیره و ماشینی می نماید. و سلامت روانی و عقلانی انسان ها تا حد زیدی به سلامت عاطفی و هیجانی وابسته است. وضعیت عاطفی می تواند قضاوت های فرد در مورد رفتارهای خود و دیگران و نیز نحوه برخوردهای اجتماعی وی را تحت تاثیر قرار دهد. جلوه های هیجانی نقش های متفاوتی ایفا می کنند؛ از جمله اینکه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با دیگران به کار می روند و فرد می تواند از طریق آن ها اطلاعاتی را در مورد احساسات، نیازها و امیال خود به دیگران منتقل نماید. از سوی دیگر نیز ما یا می گیریم پیام های هیجانی دیگران را بخوانیم، بازشناسی کنیم و طبق آن ها رفتاری مناسب انجام دهیم(قدیری، 1384).

طی سالیان به خاطر پیچیدگی زیاد هیجان، تعاریف مختلفی از آن ارائه شده است. پل کلینجا و آن کلینجا (1981) تعریفی را ارائه کرده اند که عناصر اصلی تعاریف قبلی را شامل می شود. بر طبق این تعریف هیجان حاصل تعامل بین عوامل ذهنی، محیطی و فرایندهای عصبی و هورمونی است. آنها در تایید این تعریف، نکات زیر را مطرح می کنند:

هیجان ناشی از تجاربی عاطفی مثل لذت و ناراحتی است.

هیجان ها باعث می شوند تا فرد تبیین های شناختی خلق کند.

هیجان ها باعث انواع سازگاری های درونی مثل بالارفتن ضربان قلب می شود.

هیجان رفتارهایی را فرا می خواند که اغلب و نه همیشه، بیانی (خندیدن و گریستن)، هدفمند(کمک کردن یا اجتناب کردن) انطباقی ( حذف چیزی که تهدیدی بالقوه برای بقا محسوب می شود ) هستند(فرانکن[1]، 2005؛ اسفند آباد، محمودی و امامی پور،1392).

2-4-2. مدل فرا-هیجان

گاتمن و همکارانش (1996) معتقداند یک مولفه مهم از اجتماعی شدن، شامل دیدگاه فلسفی والدین درباره هیجان یا همان مقوله ای است که والدین آن را «فلسفه فرا-هیجانی» می نامند. به طور اخص، برخی از والدین تجربیات کودک از هیجان ها و ابراز هیجان ها (مانند خشم، غم، یا اضطراب) توسط وی را نوعی رویداد منفی قلمداد می کنند که باید از آن اجتناب کرد. این دیدگاه های هیجانی منفی، در تعاملات والدین به دیگران منتقل می شوند، ...

[1] Ferankan, R

منابع لاتین

Berry, J. W. & Worthington, E. L. Jr. (2001). Forgiveness, relationship quality, stress while imagining relationship events, and physical and mental health. Journal of Counseling Psychology, 48, 447–455.

Bidadian, M., Bahramizadeh, H., & Poursharifi, H. (2011). Obesity and Quality of Life: The Role of Early Maladaptive Schemas. Journal of Social and Behavioral Sciences, 30, 993-998.

Brock, Joy. P. (2014). Examining the Relationships between Early Maladaptive Schemas, Forgiveness and Vengeance. Doctoral dissertation, Regent university. Retrieved from http.proquest.com/docriew/1534533290.

Bromberger, J. T., & Marrhews, K. A. (1996). A زfeminineس model of vulnerability to depressive symptoms: A longitudinal investigation of middle-aged woman. Journal of Personality and Social Psychology, 70, 591-598.

Buss, D. M. (1996). Social adaptation and the five major factors of personality. In J. S. Wiggins (Ed.), The five-factor model of personality: Theoretical perspectives (pp. 180-207). New York: Guilford Press.

Ciuluvica, C., Ameriob, P., Fulcheri, M. (2014). Emotion Regulation Strategies and Quality of Life in Dermatologic Patients . Procedia – Social and Behavioral Sciences, 127:661 – 665.

Coats, A. H.,& Blanchard-Fields, F. (2008). Emotion regulation in interpersonal problems: the role of cognitive-emotional complexity, emotion regulation goals, and expressivity. Psychol Aging;23(1):39-51.

Corral, C., & Calvete, E. (2014). Early maladaptive schemas and personality disorder traits in perpetrators of intimate partner violence. Span J Psychol, 17: 10.1017.

Enright, R. D, & The Human Development study Group (1991). The moral development of forgiveness. In Hand book of moral behavior and development. Ed W. kurtines and J. GEWIRTZ, vol I ,123-152. Hillsdale, N. J Erlboum.

Enright, R. D., & Fitzgibbons, R. P. (2000). Helping clients forgive: An empirical guide for resolving anger and restoring hope. Washington, DC: APA.

Fitzgibbons, R. P. (1986). The cognitive and emotive uses of forgiveness in the treatment of anger. Psychotherapy, 23, 629-633.

Friedman, H. S., & Booth-Kewley, S. (1987). The disease-prone personalityس: A meta-analytic view of the construct. American Psychologist, 42, 539-555.

Friedman, H. S., Tucker, J. S., Tomlinson-Keasey, C., Schwartz, J. E., Wingard, D. L., & Criqui, M. H. (1993). Does chilhood personality predict longevity? Journal of Psrsonality and Social Psychology, 65, 176-185.

Futterman, A. D., Kemeny, M. E., Shapiro, D., Polonsky, W., & Fahey, J. L. (1992). Immunological variability associated with experimentally-induced positive and negative affective states. Psychological Medicine, 22, 231-238.

Gray, J. A. (1994). Three fundamental emotion systems. In P. Ekman & R. J. Davidson (Eds.), The nature of emotion (pp. 243-247). New York: Oxford University Press

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 19:04 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل +doc

دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 17.732 مگا بایت

تعداد صفحات : 115

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دسته: تحقیقات مکانیکی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات تحقیق: 115
بخشی از مقدمه:
احتراق Combustion
احتراق نخستین منبع كاربردی انرژی است كه بشر بدان دست یافته است احتراق گذشته از دادن گرما و نور، انسان را توانا ساخت كه فلزات را بكار گیرد. امروزه بیش از 95 درصد انرژی مصرفی جهان از راه احتراق فراهم می‌شود. با وجود پژوهش‌های فراوان برای دست یافتن به انرژی‌های جانشین، شكی نیست كه در آینده نیز احتراق همچنان مهم خواهد ماند بخصوص در مواردی مانند كاربردهای حمل و نقل و جابجائی كه به روش انبارسازی و تولید انرژی نیاز دارد. برای بدست آوردن انرژی مكانیكی از عمل احتراق، “موتورهای احتراقی” بوجود آمد.
موتورهای احتراقی (Combustion engines)
موتورهای احتراقی امروزه در صنعت، حمل و نقل، كشاورز و …… نقش مهمی را ایفاء می‌كنند و برای بحركت درآوردن وسائلی مانند: كشتی، هواپیما، ماشینهای كشاورزی، ماشینهای ساختمانی و راهسازی و غیره از آن استفاده می‌شود. موتورهای احتراقی بطور كلی انرژی حرارتی نهفته در سوخت را به انرژی مكانیكی تبدیل می‌كنند.
موتورهای احتراقی به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند كه عبارتند از:
1-موتورهای احتراق خارجی (برون سوز) External Combustion engines
2-موتورهای احتراق داخلی (درون سوز) Internal Combustion engines

فصل اول
احتراق Combustion
موتورهای احتراقی (Combustion engines)
1- موتورهای احتراق خارجی
2- موتورهای احتراق داخلی
موتورهای احتراق تراكمی دیزل
تعریف چند اصطلاح
هوای ایده‌آل Theore tical Air
هوای اضافی Excess Air
نسبت هوا به سوخت (AF) و نسبت سوخت به هوا (FA)
نقطه شبنم محصولات احتراق
احتراق با هوای كم
مراحل احتراق در موتورهای دیزل
عواملی كه روی كاهش تأخیر در احتراق تأثیر دارد
چرا موتور دیزل دود می‌كند و می‌كوبد؟
فصل دوم
سوخت‌ها (fuels)
نفت (Petroleum)
تولید نفت خام
تركیبات شیمیائی نفت خام
تصفیه نفت:
تقطیر و تجزیه Fractional Distillation
تحول كراكنیك (Cracking Process)
پلی‌مریزاسیون (Polymerization)
تحول جذب (Absorption process)
هیدروژناسیون Hydrogenation
طبقه‌بندی سوخت مشعل‌ها
طبقه‌بندی سوخت دیزل
انواع سوخت دیزل
سوختهای جت یا توربین وسائط هوایی
نقطه جاری شدن Pour point
آب و رسوب در سوخت (Water and sediment)
كربن باقی مانده
خصوصیات ویژه تقطیر Distillation characteristics
خاكستر Ash
اثر فراریت سوخت در افزایش راندمان حرارتی موتور
طریقه اندازه‌گرفتن عدد اكتان (در موتورهای بنزینی)
عوامل افزودنی بالا برنده عدد اكتان
سوخت موتورهای دیزل
كیفیت احتراق سوخت دیزل
قابلیت اشتعال
قابلیت تبخیر
ویسكوزیته مناسب و پیش‌بینی شده
عدد ستان
مواد افزودنی بالا برنده عدد ستان
انتخاب سوخت باستان مشخص برای نسبت تراكم‌های متفاوت
مخزن سوخت fuel tank
لوله‌‌های هدایت سوخت
انتقال سوخت
درجه سوخت
فصل سوم
فیلتر سوخت‌رسانی fuel filter
فیلتر اولیه
فیلتر ثانویه یا فیلتر اصلی
انواع فیلتر
مورد مصرف فیلتر
دستگاه سوخت‌رسان در موتور دیزل
مسیر سوخت
ب: مسیر سوخت در موتورهای مجهز به پمپ انژكتور نوع PT (موتور كومنز)
فصل چهارم
سیستم سوخت‌رسانی بوش
پمپ انژكتور
2- ساختمان و عملكرد پمپ انژكتور
3- عملكرد پلانجر
4- اندازه‌گیری مقدار سوخت تزریقی
6- عملكرد سوپاپ تحویل
7- زمان پاشش سوخت
پمپ انژكتور مدل PE(S)-PD
9- قطعات متشكله پمپچه
10- شناسایی انواع پمپ‌ها و طرز خواندن پلاك پمپ‌ها (ردیفی)
11- روش پمپ نصب پمپ انژكتور بر روی موتور
12- چگونگی تنظیم زمان پا شش سوخت بر روی موتور
فصل پنجم
2- اصول كار گاورنر
1- اهرم راهنما
2- اهرم شناوی floating lever
3- عملكرد گاورنر در مرحله استارت (Governor at ingine starting)
4- عملكرد گاورنر در مرحله دوم ارام (موتور درجا) Governor engine idling
5- چگونگی كنترل دور ماكزیمم
6- عملكرد گاورنر در مرحله خاموش شدن موتور
7- نقش فنر انگلیش بر روی عملكرد موتور (Angleich spring)
8- نقش فنر تورك در گاورنر (Torgue spring)
10- نقش فنر گشتاور بر روی عملكرد موتور
11- چگونگی عملكرد گاورنر در بررسی منحنی كار گاورنر
پمپ سه گوش
1- اصطلاحات مربوط به پمپ سه‌گوش
چگونگی عملكرد پمپ سه گوش (مقدماتی)
تنظیم كننده اتوماتیك
2- عملكرد تنظیم كننده اتوماتیك
بوستر پمپ انژكتور
نازل یا سوخت پاش
انواع نازل در كوماتسو
نازل نوع مجرائی سوراخدار
نازل نوع گلوگاهی
نحوه پا شش ریز یا درشت سوخت بوسیله سوخت پاشها
سوخت پاش خنك شونده
علامت اختصاری سوخت پاشها
پنتوكس نازل
فصل ششم
سیستم سوخت رسانی كامینز
الف- انژكتور
مفهوم اعداد نوشته شده بر روی انژكتور
میترینگ اریفیس (سوراخ مقدار سوخت)
چگونگی عبور سوخت از انژكتور
مكانیز حركت پلانجر
طرز كار و مكانیزم حركت انژكتور
فصل هفتمم
پمپ
PT پمپ
ساختمان pt پمپ
پمپ دنده‌ای
صافی سیمی (فیلتر)
P.T.G گاورنر
ترانل (شیر)
M.V.S گاورنر
شیرخفه‌كن
P.T.G گاورنر
دستگاههای مجهز برای آزمایش پمپ انژكتور
پایه گردان پمپ انژكتور
دستگاه جدید تنظیم پمپ انژكتور بوش
مزایای دستگاههای جدید
احتیاط در آزمایش پمپ انژكتور
عملیات مقدماتی در عیب‌یابی پمپ
نتایج
طرز سوار كردن پمپ انژكتور روی موتور
فصل هشتم
پمپ انژكتورهای دوار یا آسیابی
پمپ انژكتورهای نوع گاورنر (رگلاتور) هیدرولیكی
طرز كار فشار تحویل
فشار انتقال
فشار اندازه‌گیری
فشار تزریق
فشار بدون بار
گاورنر (رگلاتور)
طرز كار
ضربه‌گیر
كنترل توقف یا خاموش كن موتور
سوپاپ تنظیم
هواگیری
روغنكاری
بادامك و پیستونها
آوانس و ریتارد
پمپ انژكتورهای نوع گاورنر مكانیكی (وزنه‌ای)
گاورنر نوع مكانیكی
طرز كار
دور آرام
شتاب دادن
كنترل
میزان كردن پمپ نسبت به موتور
مراحل عمل
هواگیری
دقت
مفهوم پلاك پمپیهای آسیابی
نتیجه‌گیری و پیشنهادات
فهرست منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 18:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایداری گذرا ماشین القایی دوسو تغذیه به موازات machine +doc

پایداری گذرا ماشین القایی دوسو تغذیه به موازات machine

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 52 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


بنام خدا

این فن آوری بالغ برای توربین های بادی است، در حالی که در زمینه PSPS تکنولوژی نسبتا جدید است.


مزیت اصلی استفاده از یک DFIM در دستیابی به بهره وری بهتر است، چرا که سرعت چرخش را می توان با توجه به سر و قدرت مورد نیاز بهینه شده است.


فن آوری از یک DFMG است - در زمینه مهندسی قدرت - نسبتا جدید و با تجربه است.


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 18:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد WORD مقاله دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یا

دانلود فایل ورد WORD مقاله دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یا

دسته بندی : کامپیوتر

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 1.377 مگا بایت

تعداد صفحات : 220

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود متن کامل پم قاله رشته مهندسی کامپیوتر

گرایش : نرم افزار

عنوان : دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی

تعداد صفحات : 220

چکیده

کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم نسبت به شبکه های سنتی بسیار متفاوت است. بعضی از پارامترهایی که در ارزیابی کیفیت سرویس در این شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: پوشش شبکه, تعداد بهینه نودهای فعال در شبکه, طول عمر شبکه و میزان مصرف انرژی. در این تحقیق سه مسئله اساسی شبکه ها ی حسگر بی سیم مطرح گردیده و با هدف بهبود پارامترهای کیفیت سرویس، برای این مسائل، راه حلهایی کارا با استفاده از روش هوشمند آتوماتاهای یادگیرسلولی ارائه شده است. ابتدا مسئله پوشش محیط در شبکه های حسگر را با استفاده از غیر فعال نمودن نودهای غیر ضروری و فعال نگه داشتن بهینه نودها حل می گردد، تا در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل آمده و عمر شبکه افزایش یابد. سپس به مسئله خوشه بندی در شبکه حسگر پرداخته شده و با استفاده از آتوماتاهای یادگیرسلولی, شبکه های حسگر به گونه ای خوشه بندی می شوند که انرژی به صورت یکنواخت در شبکه بمصرف رسیده وعمر شبکه افزایش یابد. پس از آن با استفاده از آتوماتاهای یادگیر یک روش تجمیع داده های محیط حسگری پیشنهاد می گردد که در مصرف انرژی شبکه صرفه جویی به عمل آورده و عمر شبکه را افزایش می دهد. همه روشهای ارائه شده با استفاده از نرم افزار J-Sim شبیه سازی گردیده اند. نتایج شبیه سازی ها نشان دهنده عملکرد بهتر روشهای پیشنهادی نسبت به روشهای مشابه می باشد.



فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

1-1-شبکه های حسگر بی سیم

1-1-1- مسائل مطرح در شبکه های حسگر بی سیم

1-1-2- پوشش محیط در شبکه های حسگر بی سیم

1-1-3- خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم

1-1-4- تجمیع داده ها در شبکه های حسگر

1-2-کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم

1-2-1- کیفیت سرویس در شبکه های داده ای سنتی

1-2-2- کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم

1-3-آتوماتای یادگیر

1-3-1- آتوماتای یادگیر

1-3-2- معیار‌های رفتار اتوماتای یادگیر

1-3-3- الگوریتمهای یادگیری

1-3-4- آتوماتای یادگیر با عملهای متغیر

1-4-آتوماتای یادگیر سلولی

1-4-1- آتوماتای سلولی

1-4-2- آتوماتای یادگیر سلولی (CLA)

1-4-3- آتوماتای یادگیر سلولی نامنظم (ICLA)

1-5-اهداف تحقیق و ساختار آن

2- پوشش محیط در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیرسلولی

2-1-مقدمه

2-1-1- اشکال مختلف طراحی

2-2-دسته بندی مسائل پوشش در شبکه های حسگر

2-2-1- پوشش ناحیه ای

2-2-2- پوشش نقطه ای

2-2-3- پوشش مرزی

2-3-روش پوشش CCP

2-3-1- فرضیات مسئله

2-3-2- تشریح روش

2-4-حل مسئله پوشش(k-پوششی ) با استفاده از آتوماتاهای یادگیر

2-4-1- فرضیات و مدل مسئله

2-4-2- روش تشخیص افزونه بودن نود حسگر

2-4-3- شبیه سازی

2-5-جمع بندی

3- خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی

3-1-مقدمه

3-2-کارهای انجام شده

3-2-1- پروتکل خوشه بندی LEACH

3-2-2- پروتکل خوشه بندی HEED

3-3-خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی

3-3-1- روش خوشه بندی پیشنهادی

3-3-2- شبیه سازی

3-4-جمع بندی

4- تجمیع داده ها در شبکه های حسگر با استفاده از آتوماتاهای یادگیر

4-1-مقدمه

4-2-کارهای انجام گرفته

4-3-تجمیع داده ها در شبکه های حسگر با استفاده از آتوماتاهای یادگیر

4-3-1- بیان مسئله و مفروضات آن

4-3-2- تشریح روش پیشنهادی

4-4-شبیه سازی

4-4-1- آزمایش اول

4-4-2- آزمایش دوم

4-4-3- آزمایش سوم

4-5-جمع بندی

5- نتیجه گیری

6- پیوست اول: شبکه های حسگر بی سیم

6-1-تاریخچه شبکه های حسگر

6-2-ساختار هر گره حسگر

6-2-1- اجزاء درونی یک گره حسگر

6-2-2- محدودیتهای سختافزاری یک گره حسگر

6-3-پشته پروتکلی

6-4-مزایای شبکه های حسگر بیسیم

6-5-کاربردهای شبکه های حسگر بیسیم

7- پیوست دوم:آتوماتای یادگیرسلولی

7-1-تاریخچه آتوماتای یادگیر

7-2-معیار‌های رفتار اتوماتای یادگیر

7-3-آتوماتای یادگیر با عملهای متغیر

7-4-آتوماتای یادگیر تعقیبی

7-5-آتوماتای یادگیر سلولی (CLA)

7-6-آتوماتای یادگیر سلولی باز(OCLA)

7-7-آتوماتای یادگیر سلولی ناهمگام (ACLA)

8- پیوست سوم: شرح نرم افزار J-Sim و پیاده سازی الگوریتمهای پیشنهادی با آن

8-1-مقدمه

8-2-شبیه ساز J-Sim

8-2-1- شبیه سازی شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از J-sim

8-2-2- نصب و اجرا

8-3-پیاده سازی الگوریتم خوشه بندی پیشنهادی

8-4-پیاده سازی الگوریتم پوشش پیشنهادی

8-5-پیاده سازی الگوریتم تجمیع پیشنهادی

9- واژه نامه

مراجع



فهرست شکلها

شکل ‏1‑2: یک مدل ساده از QoS

شکل ‏1‑3: نحوه عملکرد پروتکل RSVP

شکل ‏1‑4 : اتوماتای یادگیر تصادفی

شکل ‏1‑5: (الف) همسایگی مور – (ب) همسایگی ون نیومن برای اتوماتای سلولی

شکل ‏1‑6: قانون 54

شکل ‏1‑7: آتوماتای یادگیر سلولی نامنظم

شکل ‏2‑11: محاسبه MaxIteration مناسب جهت بدست اوردن پوشش کامل در شبکه

شکل ‏2‑12 : مقایسه تعداد نودهای فعال در روشهای پوشش با درجه پوشش یک

شکل ‏2‑13 : مقایسه تعداد نودهای فعال در روشهای پوشش با درجات پوشش 2 و 3

شکل ‏2‑14 : مقایسه نسبت میانگین انرژی نودهای فعال نسبت به میانگین انرژی نودهای غیرفعال با درجه پوشش یک

شکل ‏2‑15 : مقایسه نسبت میانگین انرژی نودهای فعال نسبت به میانگین انرژی نودهای غیرفعال با درجه پوشش دو

شکل ‏2‑16 : مقایسه نسبت میانگین انرژی نودهای فعال نسبت به میانگین انرژی نودهای غیرفعال با درجه پوشش سه

شکل ‏2‑17 : مقایسه طول عمر شبکه(زمان از بین رفتن اولین نود) در حالتهای مختلف

شکل ‏2‑18 : مقایسه میزان انرژی مصرفی در الگوریتم پوشش نسبت به کل انرژی مصرفی

شکل ‏3‑1: ارتباطات تک گامی و چندگامی بدون خوشه بندی

شکل ‏3‑2: ارتباطات تک گامی و چندگامی با استفاده از خوشه بندی

شکل ‏3‑3: شبه کد الگوریتم HEED

شکل ‏3‑4 : مقایسه تعداد خوشه های ایجاد شده در روشهای مختلف خوشه بندی

شکل ‏3‑5: مقایسه درصد خوشه های خالی ایجاد شده در روشهای مختلف خوشه بندی

شکل ‏3‑6: مقایسه نرخ میانگین انرژی سرخوشه ها نسبت به میانگین انرژی نودهای معمولی

شکل ‏3‑7: مقایسه ضریب تغییرات اندازه خوشه ها در روشهای مختلف خوشه بندی

شکل ‏3‑8: مقایسه طول عمر شبکه در روشهای مختلف خوشه بندی

شکل ‏4‑1: محیط حسگری با نواحی A تا F و حسگرهای واقع در آنها

شکل ‏4‑2: حسگرهای H ,F ,G ,E ,C ,A و J در یک ناحیه واقعند و تشکیل یک ائتلاف می دهند

شکل ‏4‑3: محیط حسگری به 9 ناحیه مختلف با داده های متفاوت تقسیم بندی شده است

شکل ‏4‑4: محیط حسگری در زمان 250 دقیقه

شکل ‏4‑5: محیط حسگری در زمان 500 دقیقه

شکل ‏4‑6: محیط حسگری در زمان 750 دقیقه

شکل ‏4‑7: مقایسه تعداد کل بسته های دریافتی توسط نود سینک در روشهای مختلف

شکل ‏4‑8: مقایسه کل انرژی مصرفی توسط نودها در روشهای مختلف

شکل ‏4‑9: مقایسه طول عمر شبکه در روشهای مختلف تجمیع

شکل ‏4‑10: مقایسه میزان انرژی مصرفی در الگوریتم تجمیع نسبت به کل انرژی مصرفی

شکل ‏6‑1 : اجزاء درونی یک گره حسگر

شکل ‏6‑2 : پشته پروتکلی شبکه های حسگر

شکل ‏6‑3 : نمونه کاربردهای شبکه های حسگر بیسیم

شکل ‏8‑1 : محیط شبکه حسگربی سیم

شکل ‏8‑2 : مدل یک نود حسگربی سیم

شکل ‏8‑3 : تنظیم jdk در نرم افزار J-Sim

شکل ‏8‑4 : اجرای نرم افزار J-Sim

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 18:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

فایل فلش فارسی G630-U20 (رام فارسی G630-U20) بیلد 164 +rar

فایل فلش فارسی G630-U20 (رام فارسی G630-U20) بیلد 164

دسته بندی : هواوی | Huawei

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 0 کیلو بایت

تعداد صفحات : 1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود رام فارسی| فایل فلش فارسی رسمی هواوی|HuaweiG630-U204.3 B164

بدون مشکل ارور برای رایت و فایل کامل جهت از بین بردن ویروس های اندرویدی

بدون مشکل انتن - پنل اعلان - وهنگ روی ارم

حاوی اندروید 4.3 و اخرین بیلد برای این مدل

فایل فلش فارسی G630-U20 (رام فارسی G630-U20) بیلد 164

فایل فلش فارسی G630-U20 (رام فارسی G630-U20) بیلد 164

این رام فارسی و رسمی بوده و دارای اندروید 4.3 و بیلدنامبر 164است.

پس از خریداری فایل ان را از حالت فشرده خارج کنید .

این فایل حاوی لینک دانلود دائمی به همراه پسورد ان میباشد.

Title:G630-U20 R001C00B164 firmware
Listed: 2015/12/18
Firmware Details
  • Device:Huawei
  • Model:G630-U20
  • Android:4.3
  • EMUI:2.0
  • Firmware:B164 Final
  • Build:C00B164
  • Region:IR
  • Language:IR-EN
  • Status:Official
  • Type:Full firmware image
  • -----------
  • راهنما:بعد از خرید انلاین یه فایل کم حجم فشرده رو دانلود خواهید کرد.این فایل کم حجم رو از حالت فشرده خارج کرده یک فایل تکست که حاوی لینک دانلود اصلی فایل است برای شما قابل مشاهده و استفاده خواهد بود.
  • فایل فلش G630-U20 ,فایل G630-U20 ,G630-U20 ,فایل فلش فارسی G630-U20 ,رام G630-U20 ,رام رسمی G630-U20 ,رام فارسی G630-U20 ,فلش G630-U20 ,مشکل فلش G630-U20 ,اموزش فلش G630-U20 ,فریمور G630-U20 ,فریمور فارسی G630-U20 ,فریمور رسمی G630-U20 ,فایل تست شده G630-U20 ,G630-U20 rom,G630-U20 file flash,G630-U20 firmware,فایل فلش huawei G630-U20,فایل huawei G630-U20,huawei G630-U20,فایل فلش فارسی huawei G630-U20,رام huawei G630-U20,رام رسمی huawei G630-U20,رام فارسی huawei G630-U20,فلش huawei G630-U20,مشکل فلش huawei G630-U20,اموزش فلش huawei G630-U20,فریمور huawei G630-U20,فریمور فارسی huawei G630-U20,فریمور رسمی huawei G630-U20,فایل تست شده huawei G630-U20,huawei G630-U20 rom,huawei G630-U20 firmware,فایل فلش G630-U20 ,فایل G630-U20 ,G630-U20 ,فایل فلش فارسی G630-U20 ,رام G630-U20 ,رام رسمی G630-U20 ,رام فارسی G630-U20 ,فلش G630-U20 ,مشکل فلش G630-U20 ,اموزش فلش G630-U20 ,فریمور G630-U20 ,فریمور فارسی G630-U20 ,فریمور رسمی G630-U20 ,فایل تست شده G630-U20 ,G630-U20 rom,G630-U20 file flash,G630-U20 firmware,فایل فلش G630-U20,فایل G630-U20,G630-U20,فایل فلش فارسی G630-U20,رام G630-U20,رام رسمی G630-U20,رام فارسی G630-U20,فلش G630-U20,مشکل فلش G630-U20,اموزش فلش G630-U20,فریمور G630-U20,فریمور فارسی G630-U20,فریمور رسمی G630-U20,فایل تست شده G630-U20,G630-U20 rom,G630-U20 file flash,G630-U20 firmware,مشکل انتنفایل فلش G630-U20 ,فایل G630-U20 ,G630-U20 ,فایل فلش فارسی G630-U20 ,رام G630-U20 ,رام رسمی G630-U20 ,رام فارسی G630-U20 ,فلش G630-U20 ,مشکل فلش G630-U20 ,اموزش فلش G630-U20 ,فریمور G630-U20 ,فریمور فارسی G630-U20 ,فریمور رسمی G630-U20 ,فایل تست شده G630-U20 ,G630-U20 rom,G630-U20 file flash,G630-U20 firmware,فایل فلش huawei G630-U20,فایل huawei G630-U20,huawei G630-U20,فایل فلش فارسی huawei G630-U20,رام huawei G630-U20,رام رسمی huawei G630-U20,رام فارسی huawei G630-U20,فلش huawei G630-U20,مشکل فلش huawei G630-U20,اموزش فلش huawei G630-U20,فریمور huawei G630-U20,فریمور فارسی huawei G630-U20,فریمور رسمی huawei G630-U20,فایل تست شده huawei G630-U20,huawei G630-U20 rom,huawei G630-U20 firmware,فایل فلش G630-U20 ,فایل G630-U20 ,G630-U20 ,فایل فلش فارسی G630-U20 ,رام G630-U20 ,رام رسمی G630-U20 ,رام فارسی G630-U20 ,فلش G630-U20 ,مشکل فلش G630-U20 ,اموزش فلش G630-U20 ,فریمور G630-U20 ,فریمور فارسی G630-U20 ,فریمور رسمی G630-U20 ,فایل تست شده G630-U20 ,G630-U20 rom,G630-U20 file flash,G630-U20 firmware,فایل فلش G630-U20,فایل G630-U20,G630-U20,فایل فلش فارسی G630-U20,رام G630-U20,رام رسمی G630-U20,رام فارسی G630-U20,فلش G630-U20,مشکل فلش G630-U20,اموزش فلش G630-U20,فریمور G630-U20,فریمور فارسی G630-U20,فریمور رسمی G630-U20,فایل تست شده G630-U20 flash,,G630-U20 rom,G630-U20 file G630-U20 firmware,مشکل انتنG630-U20
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 18:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

فایل فلش Smart S4700 (رام Smart S4700) مخصوص فلش تولز +rar

فایل فلش Smart S4700 (رام Smart S4700) مخصوص فلش تولز

دسته بندی : اسمارت | Smart

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 0 کیلو بایت

تعداد صفحات : 1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فایل فلش رسمی و فارسیSmartCLIO S4700Dual SIM

بدون مشکل خاموشی و هنگ روی ارم قابل رایت از فلش تولز

فارسی 100% رسمی و بدون هیچ باگی

حاوی اندروید 4.4.2 تست شده

فایل فلش Smart S4700 (رام Smart S4700) مخصوص فلش تولز

فایل فلش Smart S4700 (رام Smart S4700) مخصوص فلش تولز

Title:Smart S4700 MT6582 Firmware
Listed: 2015/12/10
Firmware Details
  • Device:Smart CLIO
  • Model:S4700
  • CPU:MT6582
  • Android:4.4.2
  • Region:Middle East
  • Language:multi language
  • Status:Official
  • Type:Full firmware imag
  • ------------
  • راهنما:بعد از خرید انلاین یه فایل کم حجم فشرده رو دانلود خواهید کرد.این فایل کم حجم رو از حالت فشرده خارج کرده یک فایل تکست که حاوی لینک دانلود اصلی فایل است برای شما قابل مشاهده و استفاده خواهد بود
فایل فلش S4700 ,فایل S4700 ,فایل فلش فارسی S4700 ,فارسی S4700 ,فایل فلش رسمی S4700 ,فایل فلش فارسی و رسمی S4700 ,رام S4700 ,رام فارسی S4700 ,رام رسمی S4700 ,رام رسمی و فارسی S4700 ,رام لنوو S4700 ,اموزش فلش S4700 ,اموزش فارسی سازی S4700 ,اخرین نسخه S4700 ,اپدیت S4700 ,فریمور S4700 ,فریمور فارسی S4700 ,فریمور رسمی S4700 ,فایل رسمی S4700 ,S4700 rom,S4700 firmware,S4700 file flash, مشکل فلش S4700 ,مشکل خاموشی S4700 ,خاموشی S4700 ,خاموش شدن S4700 ,مشکل بعد از فلش S4700 ,ارور فلش SS4700 ,مشکل ارم S4700 ,هنگی روی ارم S4700 ,مشکل لوگو S4700 ,S4700 لوگو,S4700 nv,Smart Smart CLIO S4700 Dual SIM,فایل فلش Smart S4700 ,فایل Smart S4700 ,فایل فلش فارسی Smart S4700 ,فارسی Smart S4700 ,فایل فلش رسمی Smart S4700 ,فایل فلش فارسی و رسمی Smart S4700 ,رام Smart S4700 ,رام فارسی Smart S4700 ,رام رسمی Smart S4700 ,رام رسمی و فارسی Smart S4700 ,رام لنوو Smart S4700 ,اموزش فلش Smart S4700 ,اموزش فارسی سازی Smart S4700 ,اخرین نسخه Smart S4700 ,اپدیت Smart S4700 ,فریمور Smart S4700 ,فریمور فارسی Smart S4700 ,فریمور رسمی Smart S4700 ,فایل رسمی Smart S4700 ,Smart S4700 rom,Smart S4700 firmware,Smart S4700 file flash, مشکل فلش Smart S4700 ,مشکل خاموشی Smart S4700 ,خاموشی Smart S4700 ,خاموش شدن Smart S4700 ,مشکل بعد از فلش Smart S4700 ,ارور فلش Smart S4700 ,مشکل ارم Smart S4700 ,هنگی روی ارم Smart S4700 ,مشکل لوگو Smart S4700 ,Smart S4700 لوگو,Smart S4700 nv
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 11 اسفند 1396 ] [ 18:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 صفحه بعد