دانلود تحقیق مفهوم عدالت در حقوق

تحقیق-مفهوم-عدالت-در-حقوق
تحقیق مفهوم عدالت در حقوق
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 24 کیلوبایت
قیمت: 9000 تومان

دانلود تحقیق در مورد مفهوم عدالت در حقوق،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
الف) مفهوم عدالت:
تعريف عدالت:
«عدالت» مفهومي است كه بشر از آغاز تمدن خود مي‌شناخته و براي استقرار آن كوشيده است. ([۱]) مشاهده طبيعت و تاريخ رويدادها، و انديشه در خلقت، از ديرباز انسان را متوجه ساخت كه آفرينش جهان بيهوده نبوده و هدفي را دنبال مي‌كند. ([۲]) انسان نيز در اين مجموعه منظم و با هدف قرار گرفته و با آن همگام و سازگار است. بنابراين، هر چيزي كه در راستاي اين نظم طبيعي باشد، درست و عادلانه است. حقوق نيز از اين قاعده بيرون نبوده و مبناي آن در مشاهده موجودات و اجتماع‌هاي گوناگون است. پس، از ملاحظه «آنچه هست» مي‌توان به جوهر «آنچه بايد باشد» دست يافت. به بيان ديگر، در شيوه ارسطويي جستجوي عدالت، واقع‌گرايي و پايه آن مشاهده و تجربه است. ([۳])

اين مقاله جاي تفصيل براي ملاحظه سير تاريخي عقايد نيست، ولي تعريف‌هاي مهمي از عدالت را بيان مي‌كند.

افلاطون و عدالت اجتماعي:
افلاطون در كتاب «جمهوري» به تفصيل از عدالت سخن مي‌گويد. ([۴]) به نظر او عدالت آرماني است كه تنها تربيت‌يافتگانِ دامان فلسفه به آن دسترسي دارند و به ياري تجربه و حس نمي‌توان به آن رسيد. عدالت اجتماعي در صورتي برقرار مي‌شود كه «هر كس به كاري دست زند كه شايستگي و استعداد آن را دارد، و از مداخله در كار ديگران بپرهيزد». پس، اگر تاجري به سپاهي‌گري بپردازد، يا يك فرد سپاهي، حكومت را به دست گيرد، نظمي كه لازمه بقا و سعادت اجتماع است به هم خواهد ريخت و ظلم جانشين عدل‌خواهي شد...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق مفهوم جرم از نظر قانون

تحقیق-مفهوم-جرم-از-نظر-قانون
تحقیق مفهوم جرم از نظر قانون
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 12 کیلوبایت
قیمت: 7500 تومان

دانلود تحقیق در مورد مفهوم جرم از نظر قانون،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
طبق ماده 2 قانون مجازات عموى مصوب سال 1352 جرايم به سه دسته تقسيم مى شدند: 1. جنايت 2. جنحه 3. خلاف. و طبق ماده 8، مجازات هاى جنايى اصلى عبارت بودند: 1. اعدام 2. حبس دايم 3. حبس جنايى درجه يك از سه تا 15 سال و حبس جنايى درجه دو از دو تا ده سال.

در حالى كه مجازات اسلامى طبق قانون مجازات اسلامى عبارتند از: حدود، قصاص، ديات، تعزيرات و مجازات هاى بازدارنده.


تعريف جرم در قانون مجازات اسلامى:
قانون مجازات اسلامى، در ماده 2، جرم را چنين تعريف مى كند: «هر فعل يا ترك فعل كه در قانون براى آن مجازات تعيين شده باشد، جرم محسوب مى شود.»


در ارتباط با اين تعريف نكاتى قابل توجه است:
1. چنانچه نص قانونى وجود نداشته باشد، نمى توان هيچ عملى را جرم محسوب نمود.
2. جرم تنها شامل افعال خلاف نيست، بلكه ترك فعلى كه به موجب قانون ممنوع باشد، نيز جرم تلقى مى شود...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق مسئولیت مدنی ناشی از فعل زیان آور صغیر و مجنون

تحقیق-مسئولیت-مدنی-ناشی-از-فعل-زیان-آور-صغیر-و-مجنون
تحقیق مسئولیت مدنی ناشی از فعل زیان آور صغیر و مجنون
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 12 کیلوبایت
قیمت: 8500 تومان

دانلود تحقیق با موضوع مسئولیت مدنی ناشی از فعل زیان آور صغیر و مجنون،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه تحقیق:
مسئولیت مدنی ناشی از افعال زیان آور، محجورترین همواره مورد توجه قانونگذاران و حقوقدانان بوده است؛ زیرا عدالت و انصاف و مصلحت اجتماعی اقتضا می کند که زیان وارد به وسیله محجور نیز جبران شود و هیچ زیانی بدون جبران نماند. در عصر جدید، بر اثر کم شدن قدرت خانواده و سستی نظارت والدین بر اعمال کودکان و نوجوانان و آزادی بیشتری که در جامعه امروز، بجا یا سستی نظارت والدین بر اعمال کودکان و نوجوانان و آزادی بیشتری که در جامعه امروز، بجا یا نابجا، به آنان می دهند و در نتیجه استفاده روز افزون اطفال از دوچرخه و وسائل خطرناک بازی که چه بسا زیانهایی برای دیگران به بار می آورد، و نیز به علت افزایش بیماریهای روانی، جبران خسارت ناشی از افعال زیان آور محجورین بیش از پیش توجه قانونگذاران و صاحبنظران و علمای حقوق را به خود جلب کرده و بر اهمیت موضوع افزوده شده است.

بحث از مسئولیت مدنی سفیه در اینجا مورد نظر نیست، چه تفاوتی از این لحاظ بین سفیه رشید نمی باشد. آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت مسئولیت مدنی ناشی از فعل صغیر و مجنون است. دو مسأله در اینجا مطرح می شود: یکی آنکه آیا مسئولیت افعال زیان آور صغیر یا مجنون به عهده سرپرست اوست؟...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق مجازات از نوع معلق‌ یا تعلیق و عف

تحقیق-مجازات-از-نوع-معلق‌-یا-تعلیق-و-عف
تحقیق مجازات از نوع معلق‌ یا تعلیق و عف
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 31 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع مجازات از نوع معلق‌ یا تعلیق و عف،
در قالب word و در 39 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه تحقیق:
در اثر تحولاتي كه در چند قرن اخير در جوامع پيشرفته پديدار گرديد، ملاحظه مي شود كه مباني حقوق قضائي از نظر اهميتي كه جامعه براي اجراي مجازات ملحوظ مي داشت، نيز دستخوش تغيير و تبديل شده و اساس و پايه اعمال مجازات در قرن حاضر با آنچه كه در قرون گذشته به آن نگريسته مي شد، تفاوت كلي يافته است. مباحث جامع آن در بحث مکتب شناسي عنوان شده است و به منظور پرهيز از اطاله کلام، از بيان آنها خودداري مي شود. در مجموع مي توان گفت که امروزه مجرم را بيشتر يك بيمار اجتماعي مي پندارند تا يك عنصر فاسد و ضد اجتماعي و بر اساس اين طرز تفكر است كه آن اعتقادي كه در قرون گذشته نسبت به اجراي عدالت نمودن در اعمال مجازات وجود داشت ديگر وجود ندارد و كمتر كسي است كه بزهكار را صد در صد مسئول اعمال و رفتار ضد اجتماعي خود دانسته و او را در ارتكب جرم از تاثير و نفوذ محيط به طور كلي مستثني و دور بداند . با توسعه و نفوذ اين طرز تفكر و با شناخت بهتر بزهكار و بزهكاري بر اساس مباني نوين حقوق جزايي و جرم شناسي، فلسفه مجازات نيز تغيير كلي پيدا كرده و آن را بيشتر عاملي براي اعاده نظم جامعه و تربيت و اصلاح و درمان بزهكار مي دانند تا تظاهري از انتقام ارعاب يا اجراي عدالت. با تغيير فايده مجازات، هدف از مجازات نيز لاجرم تغيير پيدا مي كند و براي هدف جديد، مجازاتهاي جديد يا طرق جديد پيش بيني مي شود. در مسير اين طرز تفكر و اين تحول بوده است كه عدهاي از علماي حقوق جزائي و جامعه شناسان به اين فكر افتاده اند كه شايد بهتر باشد در پاره اي از موارد اجراي مجازات موقتا معلق بماند و اين مجازات اجرا نشود، مگر آنكه محكوم عليه خود را با شرايطي كه بوسيله قانون گذار و محكمه براي استفاده او از تعليق مقرر داشته اند منطبق نسازد و در جهت خلاف آنچه كه براي او مقرر شده است گام بردارد...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق مباني، منابع ساختار و امتيازات

تحقیق-مباني-منابع-ساختار-و-امتيازات
تحقیق مباني، منابع ساختار و امتيازات
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 13 کیلوبایت
قیمت: 7500 تومان

دانلود تحقیق در مورد مباني، منابع ساختار و امتيازات،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدّمه:
هر جامعه ­اي نيازمند قانون است و به دلايل گوناگون، قواعد حقوقي كشورها، كمابيش، متفاوت و متمايز از يكديگر است. براي مطالعات تطبيقي و مقايسه بين حقوق كشورها با يكديگر، نمي ­توان به سنجش قوانين و مقرّرات حقوقي آن كشورها بسنده كرد، بلكه بايد نظام­هاي حقوقي را مطالعه و بررسي نمود. آخرين نظام حقوقي ديني، كه ساير نظام­هاي حقوقي جهان را تحت تأثير قرار داده و همة ملل از آن استقبال كرده­اند، نظام حقوقي اسلام است. اين نوشتار، پس از بيان مفهوم «نظام حقوقي» و طبقه ­بندي آن، به معرفي اجمالي نظام حقوقي اسلام مي­ پردازد.


مفهوم «نظام حقوقي» و طبقه ­بندي آن:
قواعد و مقرّرات حقوقي حاكم بر يك جامعه، مستقل و جداي از هم نيست، بلكه به مجموعه هاي گوناگوني تقسيم مي شود و هر گروه براي نيل به هدفي خاص، يكي از روابط اجتماعي را اداره مي كند. اين مجموعه ها را «سازمان حقوقي» مي نامند؛ مانند سازمان حقوقي نكاح، ارث و حجر. سازمان هاي حقوقي نيز با هم ارتباط نزديك دارند و ممكن است دو يا چند سازمان جزء، تابع سازمان حقوقي وسيع تر باشد؛ چنان كه سازمان حقوقي نكاح و ارث و نفقه از عناصر تشكيل دهندة «سازمان حقوقي خانواده» است. بدين سان، ارتباطي منطقي و خاص تمام قواعد و سازمان هاي حقوقي را به هم مربوط مي  سازد و از مجموع آنها «نظام حقوقي» هر كشور به دست مي آيد. پس وقتي گفته مي شود «نظام حقوقي ايران» يعني: مجموع قواعد و مقرّرات حقوقي كشور ايران، كه مشتمل بر مجموعه  اي از سازمان هاي حقوقي و اصول فني است كه آنها را به هم مربوط مي سازد و آرمان هاي فلسفي و اجتماعي (مباني و اهداف) اين ساختمان پيچيده را احاطه كرده است و آن را رهبري مي كند...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:53 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق شرايط‌ اساسي‌ صحت‌ معاملات‌

تحقیق-شرايط‌-اساسي‌-صحت‌-معاملات‌
تحقیق شرايط‌ اساسي‌ صحت‌ معاملات‌
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 96
حجم فایل: 55 کیلوبایت
قیمت: 15900 تومان

دانلود تحقیق در مورد شرايط‌ اساسي‌ صحت‌ معاملات‌،
در قالب word و در 96 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
شرايط‌ اساسي‌ صحت‌ معامله‌:
ماده‌ي‌ 190 قانون‌ مدني‌ مقرر مي‌دارد: «براي‌ صحّت‌ هر معامله‌ شرايط‌ ذيل‌ اساسي‌است‌:
1- قصد طرفين‌ و رضاي‌ آنها
2- اهليّت‌ طرفين‌
3- موضوع‌ معيّن‌ كه‌ مورد معامله‌ باشد
4- مشروعيت‌ جهت‌ معامله‌

در فقه‌ اسلامي‌ و حقوق ايران‌، قاعده‌اي‌ هست‌ به‌ نام‌ اصاله‌ الصحّه‌ يااصل‌ صحّت‌ كه‌ به‌ موجب‌ آن‌ قراردادهاي‌ واقع‌ شده‌ بين‌ افراد اصولاً صحيح‌ هستند، مگر اينكه‌ دليلي‌ برعدم‌ صحّت‌ آنها وجود داشته‌ باشد (ماده‌ي‌ 223 ق .م‌.). بنابراين‌ قراردادي‌ را مي‌توان‌ غيرصحيح‌ دانست‌ كه‌ ثابت‌ شود فاقد يكي‌ از شرايط‌ صحّت‌ است‌. در صورت‌ عدم‌ احرازفقد شرط‌ قرارداد صحيح‌ تلقي‌ مي‌شود.

فقدان‌ شرايط‌ صحّت‌ هميشه‌ داراي‌ يك‌ اثر و نتيجه‌ نيست‌ و به‌ عبارت‌ ديگر ضمانت‌ اجراي‌ اين‌ شرايط‌ هميشه‌ يكسان‌ نمي‌باشد. فقدان‌ شرط‌ صحّت‌ گاهي‌ باعث‌ بطلان‌ و گاهي‌ موجب‌ عدم‌ نفوذ معامله‌ است‌. بنابراين‌، صحّت‌ در مادّه‌ي‌ 190 ق .م‌. در مقابل‌ بطلان‌ و عدم‌ نفوذ به‌ كار رفته‌ است‌ و قراردادي‌ كه‌ فاقد يكي‌ از شرايط‌ صحّت‌ است‌، ممكن‌ است‌ باطل‌ يا غيرنافذ باشد...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:52 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق تعليم و تربيت از ديدگاه اسلام

تحقیق-تعليم-و-تربيت-از-ديدگاه-اسلام
تحقیق تعليم و تربيت از ديدگاه اسلام
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 64 کیلوبایت
قیمت: 8400 تومان

دانلود تحقیق با موضوع تعليم و تربيت از ديدگاه اسلام،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.


مقدمه تحقیق:
امروزه ما وارث جهانی پر از ناکامیها، شکست‌ها، بیمناگی ها و سرخوردگیها هستیم، کنار نهادن عقل و خرد و پیروی از امیال درونی، غرایز حیوانی و خودخواهی‌ها، انسان‌هایی بی رحم، بی منطق و تخریب گر ساخته است. وجود اینهمه بی عدالتی، سرگشتگی، جنگ و بسیاری از رفتارهای غیرعقلانی، موید این امر است که بشر امروزی قبل از هر چیز به تربیت کردن نیاز دارد. اکنون فن آوری های علمی روزافزون گشته است و می‌رویم تا خود محصور محصولات خود باشیم. در کنار این پیشرفتهای دور از انتظار جای چیزی خالی است. چیزی که به علم جهت می‌دهد و آن چیزی جز اخلاقیات نیست. نبود تربیت صحیح و اخلاقیات موجب شده است که امروزه ما بیش از پیش مستعد آن باشیم که به همنوعان خود آسیب برسانیم. مایر (۱۳۷۴) معتقد است که برای حل مشکلات موجود جهانی سه راه حل وجود دارد؛ جنگ، انقلاب و تربیت. به اعتقاد وی جنگ کابوس تصویر ناپذیر است و انقلاب روش بیمناکانه ولی تربیت است که به آرامی انسان را رو به تکامل می‌برد و او را متوجه امکانات خلاقانه خود می‌کند.

تربیت است که به انسان جهت می‌دهد و او را هدفمند می‌سازد و تربیت تنها داروی درد بشریت است. تعریف تربیت تربیت به طور سنتی به صورت ایجاد عادت از طریق بکارگیری شیوه‌های تنبیه و پاداش تعریف شده است. نگاه سنتی تربیت ناظر بر فرایندی بوده است که طی آن حداقل دو نفر، یکی به عنوان معلم یا مربی و دیگری به عنوان متربی به صورت بالا- پایین با یکدیگر ارتباط دارند.

در اینجا مربی دارای ویژگیها، مهارت‌ها و توانمندیهایی است که می‌خواهد آن را به متربی انتقال دهد. این که این انتقال بالا به پایین است بدین معناست که صرفاً یک جریان یکسویه و یک طرفه که در آن معلومات مربی به متربی جریان پیدا می‌کند، بین آن دو برقرار است. این انتقال مهارتها و معلومات از طریق امر و نهی کردن و تنبیه و پاداش صورت می‌گیرد. در این فرمول که تمامی اطلاعات از طریق مربی به متربی جاری می‌شود، متربی چاره‌ای جز اطاعت بی چون و چرا ندارد. چنین سیستمی اگر چه قدیمی است اما هنوز در پاره‌ای از جوامع سنتی، روستاها و مکانهائی که کمتر در معرض پیشرفتهای تکنولوژیک و علمی بوده است به راحتی دیده می‌شود...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:52 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق کاربرد GPS در مهندسی برق قدرت

تحقیق-کاربرد-gps-در-مهندسی-برق-قدرت
تحقیق کاربرد GPS در مهندسی برق قدرت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 43 کیلوبایت
قیمت: 9200 تومان

دانلود تحقیق با موضوع کاربردهایی از GPS در مهندسی برق قدرت،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن مقاله:
کاربردهایی از GPS در مهندسی برق- قدرت:
ذخیره انرژی الکتریکی با کیفیت بالا مقصود اصلی عملگرهای سیستم قدرت است. تخمین دقیق و دستیابی سریع به پارامترهای سیستم قدرت مانند فرکانس و فازورهای همزمان شده، از اهداف ضروری است. این پارامترهای سیستم، از ایستگاه‌ها و مکان‌های مختلف خط انتقال گردآوری شده و سپس به یک واحد مرکزی فرستاده می‌شوند. واحد مرکزی داده را تجزیه و تحلیل کرده و سپس فرمان‌های مخصوص را به واحدهای معین شده هدایت می‌کند. یک نشانه زمان برای جمع‌آوری همه اطلاعات از منابع پخش‌کننده خارجی برای پیش بردن کنترل همزمان سیستم مورد نیاز است. منبع هم‌زمانی ممکن است محلی یا سراسری باشد. نشانه زمان می‌تواند به محل‌های دیگر توسط روش بی‌سیم، از طریق یک اتصال مستقیم مانند یک سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS)، اینترنت، یا کانال‌های ارتباطی سیم‌دار فرستاده شود. در دسترس بودن و دقت یک علامت زمان ارائه شده توسط GPS، آن را به عنوان یک نقطه مرجع برای همزمان کردن اندازه‌گیری‌های فازور مناسب می‌کند. همچنین سیگنال‌های زمان ممکن است توسط روش‌های دیگر نظیر انتشارات رادیویی AM و سیستم‌های انتقال فیبر نوری ایجاد شود. AM دقت‌های پایین در دسته ms1 و قابلیت اعتماد برخورد سیگنال را داراست؛ بنابراین نصب AM مقداری گران قیمت و هزینه حفظ و نگهداری آن بالاست. از طرف دیگر دقت روش فیبر نوری بالا بوده و دارای دقتμs 1 می‌باشد اما هزینه‌های نصب آن کاملاً بالا است؛ بنابراین استفاده از GPS بهترین روش ممکن می‌باشد.

یک خطا روی سیستم خط انتقال قدرت، سیگنال‌های باند پهن را تولید می‌کند. این سیگنال‌ها بیرون از نقطه عیب با سرعتی نزدیک به سرعت نور پخش می‌شوند. اگر سیگنال‌های حالت گذرا کشف شده و سپس زمان‌دار شوند محل معیوب واقعی می‌تواند روی خط تعیین شود. سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) با توانایی‌هایش برای ایجاد همزمانی با دقت یک میکروثانیه برای یک ناحیه پهناور پوشش داده شده به‌وسیله یک شبکه سیستم قدرت، همیشه سودمند خواهد بود.

اخیراً روش DGPS برای اندازه‌گیری افتادگی هادی‌های هوایی در مدارهای انتقال پیشنهاد شده است. در این کاربرد، مفهوم اصلی، استفاده از DGPS برای تخمین دقیق موقعیت یک نقطه روی هادی هوایی در یک محدوده خط انتقال بحرانی است. علت افزایش استفاده از DGPS قابلیت تعیین زمان دقیق تحت نانوثانیه (دقت)، تراکم، قابلیت انتقال، هزینه پایین و عملکرد در همه شرایط آب و هوایی در هر کجای زمین می‌باشد...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق مقایسه الگوهای تدریس نوین و سنتی

تحقیق-مقایسه-الگوهای-تدریس-نوین-و-سنتی
تحقیق مقایسه الگوهای تدریس نوین و سنتی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 58 کیلوبایت
قیمت: 12000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع مقایسه الگوهای تدریس نوین و سنتی،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
سؤال
تعاریف
تعریف روش
تدریس
تدریس فعال
روش تدریس غیرفعال
فرآیند یاددهی فعال
یادگیری
تقسیم‌بندی روش تدریس
مقایسه روش‌های سنتی و نوین در فرایند یاددهی یادگیری
روش سنتی
روش نوین
روش‌های تدریس سنتی و متداول
ادغام روش‌ها، بهترین الگوی آموزش
بهترین روش‌های تدریس کدام است؟
شرایط اجرای موفقیت‌آمیز روش‌های مناسب تدریس
محدودیت‌های به‌کارگیری روش‌های تدریس نوین
محاسن و مزایای روش تدریس‌های سنتی
نتایج
منابع


چکیده مقاله:
هدف اصلی پژوهش حاضر، مقایسه روش‌های تدریس سنتی و نوین و توجه بیشتر به روش‌های سنتی. روش پژوهش کتابخانه‌ای استفاده از کتاب‌ها، مقالات و سایت‌های مختلف. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که با تلفیق و استفاده به موقع در فرهنگ‌ها متفاوت روش‌های سنتی نیز می‌تواند گاهی بیشتر و بهتر پاسخگوی نیازهای فراگیران و معلمین باشد.


مقدمه مقاله:
در دنیای امروز که علم به سرعت پیشرفت می‌کند، ما قادر نیستیم همگام با علم حرکت کنیم و آن را به دانش‌آموزان منتقل کنیم. پس باید راه آموختن را به آن‌ها بیاموزیم تا بتوانند هر زمان به دانشی نیاز داشتند، خودکفا شده و آن را بیاموزند. امروز باید دانش‌آموزان بیاموزند که چگونه دانش جدید را تولید کنند و معلمین باید به دنبال روش‌هایی باشند که تفکر و اندیشیدن را به دانش‌آموزان بیاموزند.

با توجه به عصر اطلاعات و پیشرفت سریع در علوم ما هم باید روش تدریس خود را بعد از سال‌ها تغییر دهیم. (به راستی که دل‌ها مثل بدن‌ها خسته می‌شوند پس نوبر آن‌ها و تازه یافته‌های دانش را برای این دل‌ها بجویید. حضرت علی (ع)).

روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند دانش‌آموز را در کلاس فعال نموده و کلاس را برای او جذاب کند و به تولید دانش بپردازد. هدف از اجرای این روش‌ها زنده کردن انگیزه تحصیل در دانش‌آموزان و بالا بردن حس تعاون و تعامل و درک متقابل می‌باشد.

معلمان در تصمیم‌گیری برای استفاده از روش‌های تدریس و انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها باید به عواملی همچون انتظارات خود و نظام آموزش از یادگیرندگان، امکانات، فضا، زمان، تعداد یادگیرندگان و... توجه کنند علاوه بر این اگرچه هر یک از روش‌ها رویکرد خاص خود را دارد ولی می‌توان از عناصر و مؤلفه‌های آن‌ها به صورت ترکیبی استفاده کرد که این امر مستلزم خلاقیت، تجربه و مهارت حرفه‌ای معلمان گرامی است.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق مکتب قزوین در دوره شاه طهماسب

تحقیق-مکتب-قزوین-در-دوره-شاه-طهماسب
تحقیق مکتب قزوین در دوره شاه طهماسب
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 48 کیلوبایت
قیمت: 9000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع مکتب قزوین در دوره شاه طهماسب،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
فصل اول:
1-1- تاریخچه
2-1- مکتب قزوین در دوره شاه طهماسب
3-1- نگارگران و آثار

فصل دوم:
1-2- مکتب مشهد در دوره ابراهیم میرزا
2-2- نگارگران و آثار

فصل سوم:
1-3- مکتب قزوین در دوره شاه اسماعیل دوم
2-3- مکتب قزوین بعد از شاه اسماعیل دم
3-3- نگارگران و آثار


چکیده مقاله:
مکتب قزوین (دوره شاه طهماسب):
در سال 955 هجری قمری، وقتی شاه طهماسب به قدرت رسید، مرکز حکومت صفویان را از تبریز به قزوین منتقل ساخت. مکتب قزوین از این زمان با انتقال پایتخت توسط شاه عباس در اصفهان ادامه داشت. در این مکتب، طراحی به صورت مستقل از کتاب شروع شد و بعداً توسط رضا عباسی تکمیل شد. چهره­ها هم غالباً به صورت سه‌رخ تصویر شده است. تصویر هیچ انسانی از پشت سر دیده نمی‌شود. بعد از مدتی شاه طهماسب حمایت خود را از هنرمندان کم کرد؛ به همین دلیل، بسیاری از هنرمندان از اطرافش پراکنده شدند.

هنرمندان مکتب قزوین عبارتند از: استاد محمد قزوینی، مظفر علی، میرزا علی، آقا میرک میر مصور و شیخ محمد...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 0:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 صفحه بعد