دانلود تحقیق منظومه های حماسی

تحقیق-منظومه-های-حماسی
تحقیق منظومه های حماسی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 52 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

دانلود تحقیق در مورد منظومه های حماسی،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
حماسه در لغت، به معنای دلاوری و شجاعت است و در اصطلاح، شعری است داستانی با زمینه ی قهرمانی، قومی و ملی که حوادثی خارق العاده در آن جریان دارد. دراین نوع شعر، شاعر هیچ گاه عواطف شخصی خود را در اصل داستان وارد نمی کند و آن را طبق میل خود تغییر نمی دهد، به همین سبب در سرگذشت یا شرح قهرمانی های پهلوانانه و شخصیت های داستان خود، هرگز دخالت نمی کند و به میل خود درمورد آن ها داوری نمی کند.
موضوع سخن در اين گونه اشعار امور مهمي است كه همه افراد ملت در تمام اعصار در آن دخيل و ذي نفع باشند، اين امور به صورت داستان هايي با نظم و ترتيب آورده مي شود كه خواننده مي تواند از يك جاي داستان شروع كرده و به جايي ديگر ختم نمايد و به نتيجه برسد، ولي شاعر در روند داستان دخالت نمي كند و عواطف شخصي خود را به كار نمي بندد، بلكه آن چه اين داستان ها را پيش مي برد، احساسات و عواطف مردم چون ميهن پرستي، جدال با تباهي و پهلواني ها و ... است.

حماسه: خاطره ها يا حادثه هاي واقعي پيش از تاريخ است كه سينه به سينه نقل شده و نسل به نسل انتقال يافته است. موضوع هاي آن از اسطوره ها و تاريخ ملل گرفته ميشود و حوادث آن ها به زمانهاي دور تعلق دارد. گذشت قرن ها، آرمان ها و عواطف قومي و ملي به اين موضوع ها شاخ و برگ افزوده و آن ها را در هاله اي از افتخارات و پيروزي هاي ملي قرار داده است.

به قول "لامارتين" (شاعر فرانسوي 1790-1869) حماسه، شعر ملل است. به هنگام طفوليت ملل، آن گاه كه تاريخ و اساطير، خيال و حقيقت بهم آميخته و شاعر مورخ ملت است. زيرا در آن مرحله از تاريخ هنوز نقد و انتقاد رواج نيافته؛ در آن مرحله، ملل نيازمند وصاياي بزرگان و قهرمانان خويشند، آنها كه ملت ها را از مرحله اي به مرحله اي سوق داده اند و به درجه اي از تمدن رسانده اند.

در این جا، شاعر با داستان هایی شفاهی و مدون سروکار دارد که در آنها شرح پهلوانی های عواطف و احساسات مختلف مردم یک روزگار و مظاهر میهن دوستی و فداکاری و جنگ با تباهی و سیاهی ها آمده است.

منشا حماسه:
گروهی از محققان شعر حماسی را نتیجه و دنباله شعر غنایی می‌دانند و معتقدند که بیشتر آثار حماسی از ترکیب سروده‌هایی که شاعران پیشین در طول زمان برای قهرمانان و سرداران سروده‌ اند، تشکیل شده‌است. ویژگی دیگر حماسه، داستانی بودن آن می باشد. حماسه ها به صورت داستان بیان می شوند. وجود قهرمانان برتر در حماسه نیز از دیگر ویژگی های حماسه به شمار می رود. حوادث خارق العاده ای که در حماسه ذکر می شوند که باور آنها گاه دشوار می باشد، نیز از ویژگی های حماسه می باشد...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق عقل و عشق در نگاه حافظ

تحقیق-عقل-و-عشق-در-نگاه-حافظ
تحقیق عقل و عشق در نگاه حافظ
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 14 کیلوبایت
قیمت: 7000 تومان

دانلود تحقیق در مورد عقل و عشق در نگاه حافظ،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
آن که با شعر فارسی و يا عرفان اسلامی آشناست، تضاد ميان عشق و عقل را می‌شناسد؛ تحقيری را می شناسد که سرايندگان عشق ناسوتی و لاهوتی در اسلام با آن از عقل سخن می‌گويند. اين سنتی است کهن که در آن تجربه آموزی و نظرپردازی به هم پيوند خورده اند. افلاطون در «فايدروس» عشق را «جنونی الهی» می نامد، و سرودی که پولسِ رسول در نخستين نامه اش به قرنتيان در ستايش عشق می خواند، به تعبيری معنوی، جهتی مشابه را نشان می دهد.

در شعر عربی- تقريباً از همان آغاز- با مقوله جنون عشق روبروئيم. مجنون در سرتاسر شعر عاشقانه اسلامی به شخصيتی اسطوره ای و به يکی از رموز کليدی تبديل می گردد. عرفان اسلامی که قالب زبانی شعر غنايی را تقريباً به طور کامل از آن خود ساخته است، ديوانگی عشاق را نيز می شناسد. برای نمونه اين بيت از مولانا جلال الدين که می فرمايد:

دور بادا عاقلان از عاشقان / دور بادا بوی گلخن از صبا

مولانا در شعری ديگر ديوانگی را همچون راه رسيدن عاشقان به رستگاری چنين می ستايد:

چاره ای کو بهتر از ديوانگی؟! / بُسکلدصد لنگر از ديوانگی
ای بسا کافر شده از عقل خويش / هيچ ديدی کافر از ديوانگی؟!
رنج فربه شد، برو ديوانه شو / رنج گردد لاغر از ديوانگی
در خراباتی که مجنونان روند / زور بِستان لاغر از ديوانگی
اه چه محرومند و چه بی بهره اند/ کيقباد و سنجر از ديوانگی
شاد و منصورند و بس با دولتند / فارِسانِ لشکر از ديوانگی
بر رَوی بر آسمان همچون مسيح / گر تو را باشد پَر از ديوانگی
شمس تبريزی! برای عشق تو / برگشادم صد در از ديوانگی ...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت فصل دوم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع

پاورپوینت-فصل-دوم-کتاب-رفتار-سازمانی-رابینز-و-جاج-ترجمه-مهدی-زارع
پاورپوینت فصل دوم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 2340 کیلوبایت
قیمت: 4000 تومان

دانلود پاورپوینت فصل دوم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع،
در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش.


توضیحات:
فایل پاورپوینت حاوی 18 اسلاید است که با Design و Transition های بسیار زیبا طراحی شده و با عکس های ارائه شده در هر صفحه مطلب به خوبی برای مخاطب جا انداخته می شود به علاوه قابل ویرایش نیز هست.
این کتاب منبع دکتری و ارشد در تمامی گرایش های مدیریت است و در تمامی دانشگاه های معتبر دنیا به عنوان منبع کلاسی تدریس می شود.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع

پاورپوینت-فصل-سوم-کتاب-رفتار-سازمانی-رابینز-و-جاج-ترجمه-مهدی-زارع
پاورپوینت فصل سوم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 2118 کیلوبایت
قیمت: 4000 تومان

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع،
در قالب ppt و در 16 اسلاید، قابل ویرایش.


توضیحات:
فایل پاورپوینت حاوی 16 اسلاید است که با Design و Transition های بسیار زیبا طراحی شده و با عکس های ارائه شده در هر صفحه مطلب به خوبی برای مخاطب جا انداخته می شود به علاوه قابل ویرایش نیز هست.
این کتاب منبع دکتری و ارشد در تمامی گرایش های مدیریت است و در تمامی دانشگاه های معتبر دنیا به عنوان منبع کلاسی تدریس می شود.


سایر محصولات مشابه:

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع

پاورپوینت-فصل-چهارم-کتاب-رفتار-سازمانی-رابینز-و-جاج-ترجمه-مهدی-زارع
پاورپوینت فصل چهارم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 2449 کیلوبایت
قیمت: 5000 تومان

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع،
در قالب ppt و در 29 اسلاید، قابل ویرایش.


توضیحات:
فایل پاورپوینت حاوی 29 صفحه است که با Design و Transition های بسیار زیبا طراحی شده و با عکس های ارائه شده در هر صفحه مطلب به خوبی برای مخاطب جا انداخته می شود به علاوه قابل ویرایش نیز هست.
این کتاب منبع دکتری و ارشد در تمامی گرایش های مدیریت است و در تمامی دانشگاه های معتبر دنیا به عنوان منبع کلاسی تدریس می شود.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع

پاورپوینت-فصل-پنجم-کتاب-رفتار-سازمانی-رابینز-و-جاج-ترجمه-مهدی-زارع
پاورپوینت فصل پنجم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 2005 کیلوبایت
قیمت: 4000 تومان

دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج، ترجمه مهدی زارع،
در قالب ppt و در 20 اسلاید، قابل ویرایش.


توضیحات:
فایل پاورپوینت حاوی 20 اسلاید است که با Design و Transition های بسیار زیبا طراحی شده و با عکس های ارائه شده در هر صفحه مطلب به خوبی برای مخاطب جا انداخته می شود به علاوه قابل ویرایش نیز هست.
این کتاب منبع دکتری و ارشد در تمامی گرایش های مدیریت است و در تمامی دانشگاه های معتبر دنیا به عنوان منبع کلاسی تدریس می شود.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق فرآیند نفوذ در خلا

تحقیق-فرآیند-نفوذ-در-خلا
تحقیق فرآیند نفوذ در خلا
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 85
حجم فایل: 7568 کیلوبایت
قیمت: 8900 تومان

دانلود تحقیق با موضوع فرآیند نفوذ در خلا،
در قالب pdf و در 85 صفحه.


چکیده تحقیق:
فرایند نفوذ در خلاء Vacuum infusion process، کـه بـه اختصـار (VIP) نامیـده مـی شـود روشی است که از فشار خلاء برای وارد کردن رزین درون قالب استفاده می کنـد، در ایـن روش الیـاف خشک درون قالب قرار داده شده با کیسۀ خلاء آب بندی شده، به آن خلاء اعمال می شود. وقتی خلاء کامل ایجاد شده رزین طریق یک مجرا به درون قالـب کشـیده مـی شـود. از ایـن روش بـرای سـاخت قطعات کامپیوزیتی در مقیاس بزرگ با کیفیت بالا و حجم کم تولید اسـتفاده مـی شـود و در جائیکـه استحکام بالا و وزن کم ضروری است، مناسب می باشد. نفوذ در خلاء یک فراینـد قالـب بسـته اسـت، انتشار مواد فرار تقریباً صفر است. زیر آغشته شـدن الیـاف در کیسـه خـلاء رخ مـی دهـد و در نتیجـه آلودگی محیط کار کمتر خواهد بود.
طراحی قالب فرآیند VI مشکل است، چرا که از روی تجربه طراحی مـی شـود، نیمـه بـالایی قالـب انعطاف پذیر بوده در نتیجه هزینۀ ساخت قالب کاهش می یابد. اگر فرایند اتوماتیک شده باشد نمونه ها تفاوت زیادی در کیفیـت ندارنـد، سـرعت سـاخت در ایـن فرایند بالاست، دقت جزئیات افزایش و هزینۀ ساخت کاهش یافته است. هدف نهایی فرآیند VI این است که رزین سریعتر و بهتر جریان یابد و محصول با کمتـرین Void داشته باشیم. بنابراین می توان از یک سیستم کنترل فعال که قادر به کنترل و هدایت جریان رزیـن بـوده و هـر گونه انحرافی را از الگوی جریان واقعی مشخص می سازد و عملکرد اصلاحی مناسبی بکـار مـی گیـرد، استفاده کرد و بدین وسیله فرآیند نفوذ را تا بدست آوردن کیفیت مورد نظر قطعات کنترل کرد. یکنواختی تولید، در صد الیاف بالاتر و در نتیجه قطعات با استحکام بیشتر، انتشار استایرن کمتر در محیط نیاز به نیروی انسانی کمتر، کاهش اتلاف رزین و تجهیزات ارزان تولیـد از مزایـای ایـن فراینـد محسوب می شوند.

مقدمه تحقیق:
فراینـد نفـوذ در خـلاء (Vacuum infusion) را هنـوز مـی تـوان فرآینـد جدیـدی در صـنعت کامپوزیت دانست. در این روش، از فشار خلاء برای آغشته کردن الیاف خشـک درون قالـب آب بنـدی شده استفاده می شود. نفوذ رزین در خلاء به کمک تجهیزات و مواد مخصوصی انجام می گیـرد کـه در ادامه تشریح خواهند شد. در روش لایه چینی معمولی، الیاف درون قالب قرار گرفته، به کمک قلـم مـو و بصورت دستی با رزین آغشته می شوند. در روش بهبود یافته لایه چینـی، از یـک کیسـۀ خـلاء روی قطعات آغشته شده استفاده می شود تا رزین های اضافی قبل از پخت از داخل قطعـه بیـرون کشـیده شوند. قالب گیری کیسۀ خلاء تا حد زیادی نسبت الیاف به رزین را ارتقاء می دهد و در نتیجه قطعات بـا استحکام بالاتر و وزن کمتر تولید می شود. هم اکنون در کشور، تقریبـاً تمـام روش هـای شـکل دهـی کامپوزیت ها وجود دارد، اگرچه سهم آنها در تولید مواد کامپوزیتی یکسان نیسـت. سـهم اول مربـوط بـه فرآیند رشته پیچی است و در مرتبه بعدی فرآیند لایه گـذاری دسـتی و فرآینـد قـالب گیری فشـاری در سومین رتبه قرار می گیرد. سایر فرایندها اگرچه روند روبه رشدی دارند ولی در اقلیت قرار می گیرنـد.
با این وجود هر فرآیندی ویژگی خاص خود را دارد و در بسیاری از موارد نمی توان از نظر اقتصادی یـا حتی فنی، روش تولید را تغییر داد. مثلاً لوله هایی را که به روش فیلامنت و ایندینگ تولید می شوند، نمی توان به روش دیگری تولید نمود و … البته در این میان استثنائاتی نیز وجود دارد. به عنوان مثـال اغلب قطعاتی که به روش دستی تولید می شوند، قابلیت ساخت توسط فرایند نفوذ در خـلاء را دارنـد.
در سال های اخیر این تغییر فرآیند در بسیاری از کشورهای صنعتی انجام شده و هنوز ادامه دارد. در کشورما، با توجه به تعداد واحدهای زیادی که بـه روش دسـتی قطعـه تولیـد مـی کننـد، رونـد افزایش رقابت اقتصادی در تولید و نیز ثبات و بلکه کاهش قیمت (با توجه به تورم) مواد اولیه با توجـه به سرمایه گذاری های انجام شده در تولید الیاف و رزین در کشورهای همجوار، زمان آنست که فراینـدVIP  مورد توجه بیشتری قرار گیرد.بسیاری از واحدهای کوچک و بزرگ داخلـی فعـال در تولیـد لـوازم بهداشـتی سـاختمان، قطعـات خودرو، قایق سازی و مانند آن می توانند از مزایای این تغییر روش استفاده نمایند.
برای انجام این تغییر فعالیتهای زیادی بایستی در بحث ترویج (از طریق نمایشگاه هـا و سـمینارها) آموزش (از طریق دوره های آموزشی) و تامین مواد اولیه (داخلی سازی برخی ملزومات ماننـد نـوار آببندی، کیسۀ خلاء و …) انجام گیرد. به نظر می رسد با توجه به جمیع جهـات، بایـد سـالهای آینـده را متعلق به فرایند نفوذ در خلاء دانست.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق صور خیال در کلام بیدل

تحقیق-صور-خیال-در-کلام-بیدل
تحقیق صور خیال در کلام بیدل
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 28 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع صور خیال در کلام بیدل،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
صور در لغت بمعنی صورت هاست و خیال را معانی مختلف باشد از قبیل: ذهن، مخیله، در روانشناسی قدیم ( علم النفس)، یکی از خواص باطن، قوه ایکه در غیاب اشیا تصویر آنها را در ذهن حفظ میکند، سلسله ای از تصورات که بدون ارتباط منطقی در ذهن ظاهر میشود، تصورات بی پایه که ارزش علمی ندارد، نگرانی و ترس، دغدغهء خاطر، گفتگو، گمان، حدس، صورت یا شکل کسی یا چیزی در ذهن، هنگامی که خود آن در جلو چشم نیست.اندیشهء انجام کاری، قصد و فکر ...

دکتر سید حسین فاطمی در کتاب "تصویرگری در غزلیات شمس" از زبان یکی از منتقدین معاصر عرب بنام

" عبدالحمید حسین ، الا صول الفنیه للادب ، مکتبته الانجلو مصر، طبع دوم، 1964 م ، ص 104 و 105 در باب خیال که تقسیم بندی قابل توجهی شده است، آورده:

1. خیال از جهت رهبری تخیل دو گونه است:
الف ـ خیال علمی ، ب ـ خیال ادبی و شعری.

2. خیال از جهت ذات و موضوع آن:
الف ـ خیال تصویری که موجودات و حقایق خارجی را تصویر میکند. ب ـ خیال وجدانی که اثرحقایق را تصویر میکند.

3. خیال از جهت نتیجه و باروری آن:
الف ـ خیال بارور که کمک به ایجاد قصه و مانند آن می کند.
ب ـ خیال توضیحی و واضح کننده که بکار حسن تصویر و حسن تعبیر و بیدار ساختن وجدان می آید.

4. خیال از جهت خواص انسان:
الف ـ بصری و بینایی ب ـ شنوایی
ج ـ اندامی و عضلاتی
د ـ خیال لمسی

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق علوم و تکنولوژی پیش آغشته ها

تحقیق-علوم-و-تکنولوژی-پیش-آغشته-ها
تحقیق علوم و تکنولوژی پیش آغشته ها
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 56
حجم فایل: 3512 کیلوبایت
قیمت: 7900 تومان

دانلود تحقیق با موضوع علوم و تکنولوژی پیش آغشته ها،
در قالب pdf و در 56 صفحه.


بخشی از متن تحقیق:
صنعت تولید کامپوزیت در مقیاس جهانی، گسترش زیادی یافته است و بخش وسیعی از تولیدات کامپوزیت، با به کار بردن پیش آغشته ها انجام می گیرد. معلوم شده است که پیش آغشته ها تأثیر بسزایی در رشد و پیشرفت کامپوزیت ها داشته اند، به همین دلیل اخیراً مطالعات زیادی در این زمینه انجام گرفته است و امروزه به فرایند پیش آغشته سازی، نه فقط به عنوان یک علم بلکه به عنوان یک هنر می نگرند و بسته به نوع سیستم رزین و تقویت کننده می توان پیش آغشته هایی، با خصوصیات متنوع بدست آورد. نحوه فراورش و شرایط آن نیز روی خصوصیات پیش آغشته تأثیر می گذارد. در ضمن، با آگاهی از عوامل مؤثر در فرآیند، می توان آنها را به نحو مطلوب تعیین کرد و پیش آغشته هایی با کیفیت بالا تولید نمود. از جمله موارد مصرف پیش آغشته ها، می توان به ساخت محفظه موتور موشک ها، فداشونده ها، چندلایه ای ها عایق الکتریکی و مواد پایه برای تولید صفحات مدار چاپی اشاره کرد. 


مقدمه تحقیق:
مواد پیش آغشته شده یا پیش آغشته ها ترکیبهایی از رزین و تقویت کننده اند که مستعد قالبگیری می باشند و به عنوان مواد مهندسی در ساخت کامپوزیتهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد که اولین بار در سال 1937 در آزمایشگاه تهیه و در سال 1948 وارد بازار شدند موجبات رشد سریع تکنولوژی پلاستیکهای تقویت شده ساختاری و فداشونده ها را فراهم آورده اند. امروز پلیمرهای گرمانرم به همان خوبی پلیمرهای گرم سخت در سخت پیش آغشته ها مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین ویژگی یک پیش آغشته گرماسخت، شبکه ای شدن جزئی رزین آن می باشد که میزان آن از اهمیت ویژه ای در کیفیت محصول برخوردار است. امکان کنترل خوب نسبت رزین به تقویت کننده، روندگی و ژله شدن از مزایای پیش آغشته هاست. در این مقاله مواد اولیه مورد استفاده، مزایا، کاربرد، تکنولوژی تولید و روشهای مختلف آغشته سازی و نحوه بهبود آنها مورد بحث قرار می گیرد. شرایط انبارداری، آزمون های مهم کنترل کیفیت، عیب های به وجود آمده در حین تولید و خصوصیات مکانیکی پیش آغشته های مختلف نیز بررسی می شود. استفاده از آدمهای مصنوعی و کامپیوتر در خط تولید و بهبود تقویت کننده ها و رزین های موجود یا استفاده از تقویت کننده ها و رزین های جدید از جمله موارد دورنمای تکنولوژی تولید پیش آغشته هاست. 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود تحقیق جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی

تحقیق-جایگاه-آسمان-در-شعر-و-ادب-فارسی
تحقیق جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 19 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

دانلود تحقیق در مورد جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
جایی که هر کلمه راحت است.
و جای خود را پیدا می کند تا کلمات دیگر را کمک کند.
کلمه ای نه مردد و ترسو و نه خود فروش
معامله ای ساده بین قدیم و جدید
کلمه ی عامیانه ی دقیق بدون آنکه رنگی از ابتذال داشته باشد.
کلمه ی رسمی دقیق بدون آنکه رنگی از علم فروشی داشته باشد.
زوج کامل رقصان که با هم می رقصند.

«تی.اس.الیوت/چهار کوارتت/بخش چهارم»(۱)

شاعر موّرخ نیست و کسی هم از شاعر انتظار ندارد که حوادث اجتماعی زمانش را در شعرش واگویه کند، اما انتظار دارد که هر کلمه ای در شعرش یک حادثه بشود و شعرش صدای شکستن حادثه های تاریخی، اجتماعی، مذهبی، اسطوره ای و ... و ... باشد(۲) و همچون مادری که دست فرزند نو پایش را می گیرد و به او «رفتن» می آموزد، خواننده را به مرکز حادثه ها ببرد، و به او «اندیشیدن» بیاموزد.

«شعر اتفاقی است که در زبان می افتد» (۳) و زبان مجموعه ای از کلمه هاست. این مجموعه می تواند زبان را به ساحت شعر نزدیک کند، یا از آن فراری دهد. پر واضح است که هر کلمه ای شخصیت مستقل خود را دارد. «کتاب» یا «میز» ؛ «آسمان» یا «زمین» همیشه کتاب و میز و آسمان و زمین هستند. اما شاعر که راز کلمات را می شناسد و همواره میان «عینیت» و «ذهنیت» خود در گردش است، می تواند همین کلمات را همراه با کلمات دیگر به رشته بکشد و  آنقدر خیالش را نازکانه از لابلای این رشته عبور دهد که همین واژگان ساده و معمولی نقش عوض کنند و با جان تازه تری در شعر بنشینند. آنگاه است که نوآوری را دست مایه ی شعر خود کرده است.

نخستین شاعری که قد یارش را به سرو مانند کرد، کار تازه ای انجام داد، اما آنها که بعد از او این کار را کردند، مرتکب گناه تقلید شدند.

تقلید ممکن است در شعر خوش بنشیند، اما بی شک چون چون فاقد نو آوری است و تکراری است از «گفته شده ها» ، تأثیری را که باید در ذهن خواننده بگذارد، نمی گذارد.

تازه گویی و نو پردازی هم کاری به شعر کهنه و شعر نو ندارد. شعر نیمایی و شعر سپید و شعر آزاد و قصیده و غزل هم نمی شناسد. نو آوری می تواند در همه گونه شعر اتفاق بیافتد. اگر بیافتد شعر، شعر نوست، بی آنکه قالبی شکسته شده باشد و مصراعی کوتاه و بلند شده باشد و اگر نیافتد شعر اگر از نو هم نوتر باشد، باز هم کهنه است، چون بی گمان تکرار مکررات است و تازه جویی را با آن نسبتی نیست.

علت اینکه هنوز بعد از قرن ها شعر حافظ و مولانا قابل درنگ و زبان حال ما هستند، همانا درون مایه ی تازه ی شعر است که سرشار از نمادها و اشاره هایی است که بسیاری از شاعران امروز آنها را حتا بو هم نکشیده اند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 3:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 صفحه بعد